Frostaritten - några bilder

Sv: Frostaritten - några bilder

Kolla var Svensköp ligger i förhållande till var du bor - ca 15km sydost om Hörby - vi kanske ska rasta våra fyrbeningar tillsammans någon dag?

Det var inte langt, man kan tom köra pa smavägar. Det tycker jag vi ska göra!

Lyckligtvis så har dom flyttat derbyt till göteborg denna gången, det är iaf bättre än den andra banan.
Så har vi tur blir det i gbg nästa år också. jag hade tänkt att anmäla Rebellen till derbyt men orkade faktiskt inte kvala om honom (måste starta inom 90 dagar efter godkänt kval, & han är ju inte startad efter kvalet) så jag lät bli.
& nu har jag två till som är intresserade av honom (inga galoppmänniskor) så då är det lite onödigt att starta honom.

Det ser helt underbart ut ju!! Jag vågade mig inte ut i år, fast det var lockande:cry:.
Hoppas ni anordnar en utbildningsritt nästa år också.

kan inte låta bli med att smyga in en bild på Rebellen tagen förra veckan.
han har växt så det knakar, "lill" pojken;)
Rebellen_Nea.png

Den hästen stod i mitt förra stall i våras, en vecka eller så. Måste varit den största arab jag någonsin sett.

han har varit ute på prov en gång i våras, stod dock där bara i två dagar sen tog jag hem honom igen. så det kan ha varit honom, men annars har jag haft honom i flera år;)
Jag har faktiskt även köpt tillbaka honom nu!! förra veckan blev det klart

han har varit ute på prov en gång i våras, stod dock där bara i två dagar sen tog jag hem honom igen. så det kan ha varit honom, men annars har jag haft honom i flera år;)

Han hann iallafall skrämma slag på oss som hade utsläpp :D
Grattis till köpet, blir han din nya tävlingshäst?

Grattis! Vad roligt för dig! Det har ju varit sådana turer med honom - skönt att allt är klart nu. Ser verkligen fram emot att se honom live igen! Vad är planerna? Blir det någon mer galopp, eller är det distans direkt?

ja det kan jag fortfarande inte fatta, han har varit hos flera stycken olika men har ALDRIG haft problem vid ut & insläpp. Jag brukar gå med honom med ett grimskaft runt halsen bara;)
Det krävs en speciell finess för att förstå sig på honom, han är väldigt sent utvecklad psykiskt.
Sen så trivdes han inte alls i det stallet, många hästar & vara ute så lite som han var.

Men det slutade ju ändå bra:)

Ja stackars lilla Rebellen, första hemmet (inte uppfödarna) så blev han vanvårdad, sen köpte min jobbekompis honom så jag har alltid haft lite kontaklt med honom. Sen köpte jag honom & har haft honom längst.

Helt ärligt vet jag inte vad som ska hända, jag köpte tillbaka honom för hans ägare fortsatte jobba utomlands & behövde akut "bli av" med honom.
Där är en landslagsryttare (el reserv är hon kanske) inom distans som ska testa & rida honom lite. Men han visar potensial för galopp, så jag funderar på & starta honom innan han distansar. Men vet fortfarande inte hur det blir. Vill försöka skapa en stabil miljörunt honom, han är fortfarande my number one, och kommer alltid betyda mest för mig :love:

Btw, MEGA grattis till Hermans bravader nere i Polen!

Ja stackars lilla Rebellen, första hemmet (inte uppfödarna) så blev han vanvårdad, sen köpte min jobbekompis honom så jag har alltid haft lite kontaklt med honom. Sen köpte jag honom & har haft honom längst.

Helt ärligt vet jag inte vad som ska hända, jag köpte tillbaka honom för hans ägare fortsatte jobba utomlands & behövde akut "bli av" med honom.
Där är en landslagsryttare (el reserv är hon kanske) inom distans som ska testa & rida honom lite. Men han visar potensial för galopp, så jag funderar på & starta honom innan han distansar. Men vet fortfarande inte hur det blir. Vill försöka skapa en stabil miljörunt honom, han är fortfarande my number one, och kommer alltid betyda mest för mig :love:

Btw, MEGA grattis till Hermans bravader nere i Polen!

Ja, men då ser jag fram emot att se honom oavsett vad du hittar på med honom! Tack för grattisarna - den hästen gör mig glad varje gång jag ser honom! (..och läser Patrik detta säger han - tänk om du någon gång skulle säga något sådant om mig!) :smirk:

haha, stackars Patrik. men någon gång kan du säkert sticka till en morot eller något till honom som belöning;)

När ska Herman starta nästa gång? måste ta & lägga ut bilder på Herman på min sida, eller ja Rebellens sida;) (som jag mailade om)
Jag bara måste smyga ut till er någongång och hälsa på, skulle så gärna vilja träffa Relacja! Btw är hon dräktig i år?

haha, stackars Patrik. men någon gång kan du säkert sticka till en morot eller något till honom som belöning;)

När ska Herman starta nästa gång? måste ta & lägga ut bilder på Herman på min sida, eller ja Rebellens sida;) (som jag mailade om)
Jag bara måste smyga ut till er någongång och hälsa på, skulle så gärna vilja träffa Relacja! Btw är hon dräktig i år?

Han startar på söndag igen - 1600m. Du är såååå välkommen att hälsa på. Supermamma Relacja är dräktig med Daffaq GB i år. Hon är rätt ihopskruvad och han är rätt ihopskruvad - det MÅSTE bli bra! :)

Har jag missat ett mail från dig - har inget mail om Rebellens sida? Det är bara att använda våra Herman-bilder från hemsidan!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka