frontline?

attempt

Trådstartare
Jag fick ett tips av en kompis att köpa frontline på apoteket till mina katter som har öronskabb.
Det medlet är ju mot fästingar egentligen, men hon sa att det var jättebra.

Någon som använt det?
Om inte, vad anväder ni?

Sv: frontline?

Frontline är vad jag hört ska vara effektivast..
Känner en som använt sig av babyolja, tar längre tid men funkade visst det med, men jag har ingen personlig erfarenhet av öronskabb.

Japp det har jag använt mot öronskabb. Fungerade så bra så. :D

Hur använder man det då? Droppar i en gång om dagen? Eller hur ofta?

Behandlar just nu med olivolja 2-3/dag och manuell rengöring med topz en gång om dagen :crazy:

Hej!
Man använder bara en gång obs, starkt !!
Rensa försiktigt öronen med lite bomull o ta bort det mesta synliga i örat. Droppa sedan lite i ena örat, lite i andra örat och om det är något kvar lite i nacken.. (tips av min veterinär)...Se till att hålla katten stilla en stund så den inte ruskar på huvudet och allt rinner ut. Funkar kanon på mina katter... obs skall bara användas en gång...sedan om det kommer tillbaka (vilket det nästan alltid gör) så får man behandla igen men inte för ofta för det är starkt.
Hälsningar Lillemim

1 droppe i vardera öra sen vänta en vecka o sen 1 droppe till.

Använt det och skabbet borta, rena öron droppa i varje öra och klart
Kan meddela att det sitter bra på väggar också, det har tagit 2 år innan jag fick röra hankattens öron igen:(

Första gången jag hade öronskabb på någon katt gav veterinären örondroppar, ett besök och så var det klart. Andra gången fick jag recept på Stronghold, som ska kletas i nacken på katten, en behandling. Smidigt och effektivt.

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
486
Senast: Celinehenn
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 707
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 588
Senast: cirkus
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 255
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama