B

Bonbina

hur använder man det? htlm?
nån som har lust att ge en snabkurs,har tänkt fixa en
sida åt pållen :D
 
Det var ju en ganska omfattande fråga.
Här är några länktips:

http://www.webdesignskolan.com
http://www.ninetnet.com/

Det finns ännu fler html-skolor på nätet, samt säkerligen en helt del frontpageskolor. Läs lite själv, och om det är något du fastnar på så kan du ju fråga. Men att dra ett helt program och hur det funkar är ju ganska svårt att göra såhär... :crazy:
Även att dra allt om html...
 
Frontpage är väldigt enkelt, och du behöver inte kunna html och du bara ska göra en enkel sida.
Välj att skapa en ny sida, och sen är det bara att börja testa alla knappar och menyer, är i stort sett som ett skriv-program.
Men som tidigare sades: svårt att dra ett helt program så här ;).
 
Hej!

Du behöver inte kunna förstå html för att göra en hemsida med hjälp av en html-editor. Ta hjälp av en wizard, så kan du snabbt bygga en enkel hemsida. De flesta mer avancerade html-editorerna har inbyggda wizards.

Nackdelen med att inte förstå html är att det kan ta lite längre tid att förstå var man skall ändra om någonting blir fel.

Html-biten är oerhört enkel att lära sig, det är bland den enklaste form av programmering man kan ägna sig åt. Om man nu ens kan kalla det programmering.. :rofl:

Jag gjorde en html-guide för nybörjare 1995. Lade ut den någonstans på Passagen, men minns inte adressen längre. 1994 då jag började surfa fanns i princip inget av Sveriges företag på internet, det är ganska häftigt och kul att fått vara med och se den snabba utvecklingen som skett.

Lycka till!

Mvh Ulrika
 
Frontpage har en bra Hjälp inbyggd! Klicka på Hjälp, sedan på Hjälp om Microsoft Frontpage och sedan kan du antingen börja läsa från början eller skriva in dina frågor under Svarsguiden.

Jag använder Hjälpen mer än en inköpt bok om Frontpage, fast boken har också varit till hjälp. Ännu större hjälp var det att en bukefalist :bow: först gjorde hemsidan åt mig och sedan lärde jag mig bygga vidare på den genom att titta på hur hon hade gjort. Nu har jag börjat göra egna sidor och har vilda planer på att lära mig mycket mycket mer än Frontpage...
 

Liknande trådar

Tjatter Ska ju en tur till USA och sällskapet jag åker med har en massa mediciner och verkar inte ta på allvar riktigt de här med att fixa rätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 733
Senast: sthu
·
IT & mobiler Har tappat min stackars mobil så skärmen sprack. Tänkte jag ska lämna in och byta den, men någon som vet hur lång tid det brukar ta? Kan...
Svar
6
· Visningar
853
Senast: Halfrek
·
Fordon Bildörrarna fram har frusit på min bil och går inte att öppna. Jag har provat att köra med hårfönen mot låsen, men det går ändå inte att...
2
Svar
30
· Visningar
2 835
Senast: MiaMia
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
469
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp