Ja, det kanske var olika lätt för olika personer att greppa exakt hur din situation ser ut eftersom informationen kring den är begränsad, men det är just det jag menar med olika sätt att kommunicera.
Andra perspektiv = förklara vad personen tyckte kunde vara fördelen med att hyra in sig hos tränare.
Jag tänker att folk är motiverade att hjälpa och lösa problem här på forumet. Och nej, alla kanske inte uppfattar situationen exakt som den är så snabbt som du hade velat. Ingen av oss här vet ju mer än det du berättar, så lite förståelse får man kanske ha för att folk spekulerar eller frågar upprepat kring varför den mest uppenbara lösningen inte är en möjlighet. Sen står det dig såklart fritt att sätta gränser för hur mycket du vill dela med dig av, men igen blir det kanske mer förståeligt då att ju mindre specifik information folk får desto mindre blir chansen att svaren är relevanta.
Jag förstår också att man får taggarna utåt när någon antyder att man inte prioriterar sin hästs välmående, eller när man upplever det så i alla fall. Och det står dig självklart fritt att tycka förslag är omöjliga/dåliga.
Men, jag tycker bara det är trist när diskussionen slutar i att folk hånas för sina förslag här, särskilt när det är folk som berättat att de är autister, vilket kanske gör att man blir påmind om att det faktiskt finns olikheter i ens sätt att processa information och diskutera kring den.