Friser hingsten Doek fan de Oarein?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare charmant
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 701

charmant

Trådstartare
är det någon som vet något om denna hingst.har letat förgäves efter honom på nätet.Ska hämta en unghäst efter honom nämligen.Tacksam för alla svar.

Sv: Friser hingsten Doek fan de Oarein?

ingen alls?Det verkar ju finnas en del friser folk här inne?

Hej på dig!

Om det är en godkänt avelshingst måste du kolla namnet lite bättre :) fan de Oarein är ingen holländska eller frysiska.
Oftast har de ett nummer. Ser bara en som heter Doeke, men den föddes 1982.

...en holländare

Hej på dig!

Om det är en godkänt avelshingst måste du kolla namnet lite bättre :) fan de Oarein är ingen holländska eller frysiska.
Oftast har de ett nummer. Ser bara en som heter Doeke, men den föddes 1982.

...en holländare

hej.han är tydligen inte godkännd......namnet är stavt så som jag fick det i pållans papper....har sett bild på gonom också men mer är det inte.

Hade stavat fel.. Doeke fan de Oarein ska det ju vara..........någon som vet nåt.Tydligen ska han vara från holland,stp i sverige men jag hittar inget någonstans...:(

bara en liten undran från en som är väldigt noga med papper till mina hästar... Vad har fått för papper på honom? han har ju inte en godkänd far så KFPS papper är det ju inte frågan om att han har. En sådan hingst ska vara BILLIG. Och överhuvudtaget: om du köper en frieser varför inte söka dig en häst med godkända föräldrar...

bara en liten undran från en som är väldigt noga med papper till mina hästar... Vad har fått för papper på honom? han har ju inte en godkänd far så KFPS papper är det ju inte frågan om att han har. En sådan hingst ska vara BILLIG. Och överhuvudtaget: om du köper en frieser varför inte söka dig en häst med godkända föräldrar...

Hon är en korsning......Jag undrade bara om det var någon som visste något om denna hingst....

Har aldrig hört talas om honom. Men för den delen kan det ju vara någon på friesertråden på "gnägg" som känner till honom.

jag vet en kvinna som ägde en douke (hingst) här i sverige för ett par års sen iaf. vet inte om det är samma häst.

min kompis red Doeke för ngt/några år sen. Hon slutade pga strul i ägarens familj. Vet inte riktigt vart han stog då, vet inte så mkt om honom över huvud taget, men ja kan ju alltid höra mig för lite=) Vet iaf att han inte är godkänd som hingst..:(

strul...vad ovanligt ;-) den personen är nog känd för att strula....
jag köpte min första fries av samma ägare som ovan nämda hingst...

Hejsan!
Jag känner igen namnet har nog tom ridit hästen!
Va hette den kvinnan du snacka om?

skriver inte ut hela namn men det börjar på J.

Hejsan!
Okej jag känner ägaren och Hingsten (Nummera Valack)..
Jag har ridit honom många gånger både som hingst och valack och han är underbar att rida men har en liten ovana att gå up på två ben.....
Skriv va du vill veta om honom så ska vi se om jag kan svara på dinna frågor^^

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 056
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka