frilufsbad

A

AC-36

vilken ålder har ni släppt i väg era barn till badet utan vuxet sällskap?
 
Sv: frilufsbad

Ca 11 år, dvs sommarlovet mellan åk. 4 och 5.
Men du ska veta att det är under stor oro.
/Annika_38 diplomerad hönsmamma;)
 
Sv: frilufsbad

Ca 11 år, dvs sommarlovet mellan åk. 4 och 5.
Men du ska veta att det är under stor oro.
/Annika_38 diplomerad hönsmamma;)

min minsta e 11år nu o det är ett himla traggande för ALLA kompisar får ju(som det heter)........men på vårt frilufsbad finns det inga bakvakter o det känns så otyggt att släppa iväg även om han har kunnat simma sedan han var 6år.
 
Sv: frilufsbad

Vi har sagt ok till att åka och bada själva när vi vet att de har med sig bra kompisar som vi kännt att vi litar på, dvs inte hittar på dumheter.
Sen är våra barn ganska så försiktiga av sig.
Men som jag skrev tidigare, jag har varit väldigt orolig.
Och att "alla andra får ju...", funkar INTE hos oss.
 
Sv: frilufsbad

Jag är en hönsmamma av värsta sort så mina lär inte få bada med kompisar förrän de fyllt 18 och jag inte har rätt att säga någonting:angel:. Fast de kanske slutat lyssna på mig tidigare än så.

Det är verkligen jättejobbigt för alltid är det något barn som får det eller det. Jag brukar ändå följa mitt hjärta...
 
Sv: frilufsbad

Nu är inte min son i bada-själv-åldern ännu, men jag kommer ihåg att jag fick åka till simhallen/utebadet i mellanstadie åldern.
Där det finns badvakter och mycket folk.

Däremot vet jag att jag absolut inte fick åka till sjöar förrns kanske högstadiet då man gjorde det iallafall...:crazy:
Mamma har lite fobi för mörka sjöar, jag är nog lite likadan, det är ju lite skillnad i bassänger, där ser man om någon är under vattnet osv, vilket kan vara svårt i en sjö t.ex.
 
Sv: frilufsbad

Jag är en hönsmamma av värsta sort så mina lär inte få bada med kompisar förrän de fyllt 18 och jag inte har rätt att säga någonting:angel:. Fast de kanske slutat lyssna på mig tidigare än så.

Det är verkligen jättejobbigt för alltid är det något barn som får det eller det. Jag brukar ändå följa mitt hjärta...

Du skämtar :eek:
 
Sv: frilufsbad

Mina har fått börja åka ut och bada utan vuxen sommarlovet mellan femman och sexan. Men då har alla tre varit simkunniga i tidig ålder och dom är alla som fiskar i vattnet. Dom brås inte på sin mamma... :angel:

Men jag säger som hönsmamman Annika; orolig är man.. :crazy:
 
Sv: frilufsbad

*kl*
Min tjej åkte o badade själv förra sommaren då hon precis fyllt 11. Jag var superorolig, men nångång måste man släppa taget. Hon var där med en bra kompis som jag känner väl!
 
Sv: frilufsbad

Vi har en regel och det är att man badar inte ensam.
Vi har badet utanför dörren så det är svårt att neka. Alla tre barn har lärt sig simma i 6-årsåldern och har hållt sig till den regel som vi satt hemma har vi ju haft koll men när de blivit 8-9 år har de farit iväg till andra ställen.
 
Sv: frilufsbad

Vår kille är snart 10 år och än så länge låter vi inte honom cykla till havet själv med sina kompisar utan någon vuxen måste vara i närheten... Känns som att dem i 10 årsåldern fortfarande är för små för att kunna hålla kolll på varandra.
 
Sv: frilufsbad


Ja, jag skämtade. Även jag förstår att man inte kan skydda sina barn mot allt även om man skulle vilja. Jag förstår att jag inte kan hindra mina barn från ALLT tills de fyllt 18.

Vad jag däremot inte skämtade om var följande:
Bara för att vissa 9-åriga barn får cyckla iväg och bada utan vuxen så följer jag mitt hjärta och ser till att mitt 9-åriga barn badar med vuxens tillsyn. Jag låter inte mina barn göra vad som helst bara för att andra barn får det...
 
Sv: frilufsbad

har inga barn själv men tycker att 12år skulle va en rimlig ålder att släppa i väg sitt barn själv då ett barns mognad o täkande fungerar på ett annat sätt vid 12år ålder.
(jobbar dagligen med barn)
 

Liknande trådar

Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 635
Senast: LadySara
·
Kropp & Själ Vad är hemligheten bakom ett riktigt bra skumtäcke i badet? Jag badar ibland som smärtlindring, och ett bra skumtäcke är ju inte bara...
Svar
6
· Visningar
648
Senast: Praefatio
·
Småbarn Jag tog mig tid att upptäcka vår skog igår och blev helt förälskad. Så nu vill jag ta med barnen ut, men vi har ingen bärstol ännu och...
Svar
16
· Visningar
1 329
Senast: Amha
·
Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 438
Senast: amsway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp