Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Spännande, känns som det kan bli en riktig stjärna med den korsningen!Ja, helt rätt! Hon är superhärlig! Fyller 4 i maj helt fantastisk häst att ha och göra med. Mamman är frieser, pappan PRE
Spännande, känns som det kan bli en riktig stjärna med den korsningen!
Någon mer med frieser här? Vore kul med en friesertråd . Har själv en 7-årig valack som jag köpte i augusti i fjol.
Jag var tvungen att googla, verkar ju vara en jättespännande rasFast vad jag har förstått så är stamboken för Warlander inte alldeles för gammal raserna har ju korsats mycket innan just för att få fram de bästa egenskaperna ur respektive ras, men att det nu är en självständig ras är nog inte alldeles för gammalt
Vilka snyggingar båda två! Frieserstoet har verkligen vackert huvudMin ena hästägare har ett friesersto på 7 år som jag hjälpt till att rida lite då och då hon är så himla uttrycksfull och vacker - ska bli kul att se ägaren och henne på tävlingsbanorna längre fram!
Sen är jag även medryttare på en warlander, samma korsning som @Joelina s med mamma frieser och pappa PRE. Det är en åttaårig valack som jag ridit i snart tre år. Han ser ut såhär:
Woho! Så långt upp i klasserna är en avlägsen dröm för oss. Har startat ett par klubbtävlingar än så länge, började med att rida ryttarmärke 1 med ponnyerna...Jag har ett underbart sto med. Tävlat upp till medelsvår C men kvalat till B i dressyr. Jätteduktig och söt är hon
Woho! Så långt upp i klasserna är en avlägsen dröm för oss. Har startat ett par klubbtävlingar än så länge, började med att rida ryttarmärke 1 med ponnyerna...
Vilken bra idé att få tränaren att tävla ! Vad är det för hälsoproblem hon har?Dock inte jag som tävlat henne utan min tränare. Men målet är att jag ska tävla om hon håller (Hälsoproblem )
Vilken bra idé att få tränaren att tävla ! Vad är det för hälsoproblem hon har?
Vad trist! Fast vad jag förstått kan hästar fungera väldigt bra trots hovbroskförbening under många år?Hovbroskförbening, Vanligt på rasen enligt veterinären.
Vad trist! Fast vad jag förstått kan hästar fungera väldigt bra trots hovbroskförbening under många år?
Usch då, det låter ju inte bra! Hoppas hon klarar sig utan vidare besvär, för jag antar att det egentligen inte finns något att göra? Min valack verkar väldigt frisk än så länge, har inte haft honom så länge än, men håller tummarna. Är ju en del hälsoproblem inom rasen tyvärr. Han hade skabb när han kom, men det verkar som vi fick bukt med det relativt lätt. Har dock varit väldigt tuff med sax och klippmaskin, verkar som om det underlättarJa beroende på hur mycket de har och om de någonsin haft problem med det från början. Min har väldigt mycket tyvärr och var halt i minst 6 månader
Usch då, det låter ju inte bra! Hoppas hon klarar sig utan vidare besvär, för jag antar att det egentligen inte finns något att göra? Min valack verkar väldigt frisk än så länge, har inte haft honom så länge än, men håller tummarna. Är ju en del hälsoproblem inom rasen tyvärr. Han hade skabb när han kom, men det verkar som vi fick bukt med det relativt lätt. Har dock varit väldigt tuff med sax och klippmaskin, verkar som om det underlättar