Frieser/Engelskt fullblod

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare MalinJ
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 510

MalinJ

Trådstartare
Någon som sett eller hört talas om korsningen frieser/engelskt fullblod? Korsningen frieser/arabiskt fullblod finns ju en del men jag är nyfiken på om korsningen med engelskt fullblod bli lika lyckad. Fullblodet används ju precis som araben för att lätta upp så det borde ju kunna bli en bra sporthäst med lite bättre mankhöjd?

Sv: Frieser/Engelskt fullblod

Ja jag har sett en korsning mellan Friser och fullblod. den gick lantliga EM i fälttävlan i Holland 1997.

Såg ut som en väldigt smäcker friser. Tror den hette Haska

Ja jag har sett en korsning mellan Friser och fullblod. den gick lantliga EM i fälttävlan i Holland 1997.

Såg ut som en väldigt smäcker friser. Tror den hette Haska

Stämmer att den hette Haska men den sweitsiska tjejen som ägde den var inte säker på mamman. Jag frågade och hon trodde att det kunde vara en trakener..
Vi kanske sågs där? Jag var värdinna för svenska laget hela veckan./Gunilla

Kul!
Då träffades vi helt säkert. Du kan ju PM.a mig eller gå in via min hemsida för nu har jag flyttat tillbaka till Sverge och tog med mig hästarna hem. Har en hel massa foton från hela veckan där./ Gunilla

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 757
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 823
Senast: YlvaG
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 099
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 528
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Hypotyreos
  • Svensk politik nr 3