Fri tillgång till hö/hösilage???

J

janta

Någon som har fri tillgång på hö/silage? Hur fungerar det, praktiskt alltså? Hur går det med lättfödda hästar ss ponnyer? Hur har övergången varit och hur länge har det tagit innan hästarna slutar vräka i sig maten?
 
Vi har fri tillgång på hö. Men det har ví bara haft i ca en vecka. Och det har funkat bra. Vi räknade ut att de äter ca 7 kg. var per dag, så det är ju ganska lagom, (isisar). de står dock inne på natten... Har även en shettis med de, å han är stor i maten, men han har inte vräkt eller gluffsat i sig av höet.

Hoppas att du blev lite klokare !

//Ewa
 
Vi har några, men inte alla, som står på fri tillgång. Har hökorgar som är fastskruvade i väggen som fylls på när den blir tom.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 651
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
830
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 942
Senast: Twirro
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
10 926
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp