Spinner vidare.Kan hon få en för-frukost på 2kg inne, innan utsläpp? Gärna så tidigt på morgonen som möjligt, typ kl 06. Blir lugnare utsläpp också om dom redan ätit frulle innan man tar ut. Om hon är låg i rang och blir flyttad så är det ju inte säkert hon ens äter hela sina giva i hagen, de andra kanske tar stora delar av den?
Och ändra frukosten till 3kg och ha lunchen som 2kg, dom är ofta väldigt hungriga efter natten.
Jag har 4 fodringar på mina på lösdrift:
07:45, 12, 16, 20-21 (nattgivan i nät). Och det känns som att jag pushar det med tiden mellan måltiderna då, men dom är för lättfödda för att få mer . Jag ger hellre många små givor än få stora, men under 1kg/giva gillar dom inte.
När det är redig vinter ute får dom en "för-frukost" runt 06. Är det smällkallt, -25C oh under, får dom antingen fri tillgång eller en extra nattgiva.
Appropå stora/små måltider har jag läst någonstans att hästar behöver äta i minst en timma per måltid för att det ska bli bra för magen. Så det blir inte heller bra att dela upp på för många små måltider.