Fri betsling

Sv: Fri betsling

jag har aldrig ridit och tävlat någon häst som jag kännt inte fungerar bra på de redan tillåtna betten.

men är ändå för en större bett frihet inom dressyrtävlan, därför valde jag att svara.

rakt äppelsyntet bett. Visst funkar det bra på vanligt, men det bettet är absolut vårat mirakelbett. Skulle gärna rida på hack också...

På gamla märren enbart remontgrimma eller kandar med stång + remont eller kapson.
Anledningen är att hon fick "panik" av tränsbett. Iofs var det aldrig aktuellt att starta henne men utifall om att...

MVH / Kajsa - för tillfället hästlös

Jag föredra ett rakt silikonbett, finns inget bättre:smirk:

verkar som de flesta vill ha rakt syntetbett, vi kanske skulle skriva en namnlista till ridsportsförbundet:idea:;)

Tredelat med vanliga ringar.
Det är det min häst fungerar bäst på, och det är jag väldigt tacksam för!:bow:

Jag skulle rida bettlöst. Hoppas jag får vara med här ändå! :angel:

nu går min häst väldigt bra på ett vanligt tredelat bett men jag skulle gärna se att oledade tränsbett var tillåtna samt hack.

Skulle ändå rida på tredelat med rörliga ringar.

Ett rakt Novabett på C-ponnyn.
I övrigt vanliga tredelade bett, vet ej om de skulle gå bättre med ngt annat, idag förbjudet, då vi inte testat ngt annat än de tillåtna på dom.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 080
Senast: Roheryn
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
845
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hennes häst visar tydligt att den inte trivs med att ridas på bett. Men Amy Boysen vill börja tävla i dressyr – och då är kravet på bett...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
5 480
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025