Freestyletråden

Sv: Freestyletråden

Jag! * räcker upp en hand* :D

Tävlar inte men tränar med min pudel, men hoppas och tror att vi någon gång kommer tävla, i alla fall testa på.

Tävlar du? :laugh:

Har en tvåårig dvärgschnauzer, tränat freestyle sen i höstas och tävlade för första gången för en vecka sen.
Det gick inte bra alls, men vi ger inte upp utan om en månad är det tävling igen :)

Satte ihop ett nytt program nu ikväll och körde igenom det vi tävlat/ska tävla med och blev jättepepp :)

Jag tränade med spike när vi båda var yngre! Gick kurser och var till och med anmälda till hundmässan (som grupp) men jag hoppade av kort där innan, mycket pga dåliga tävlingsnerver men även för att jag inte trivdes i freestylegruppen.

Eftersom han nu är gammal gubbe kör vi lite övningar och sådant ibland men ingen regelrätt träning. Nu har jag mer fastnat för andra hundsporter men kan tänka mig att jag kommer lära nästa hund några freestylesteg mest för att det är kul :)

Här är ett ekipage till :)

Jag kör det med den gamle. Jag har försökt att sätta ihop ett program (100ggr ungefär...) men får ovilligt erkänna att jag är väldigt dålig på det. Kanske dels för att hunden utför momenten olika fort varje gång och därmed blir det lite svårt att tajma.

Men vi har ju roligt iaf :D

Det är heller inte många sporter som är så publikvänligt och roligt att titta på. Nu är jag bruks/lydnadsnörd, men det kan kännas en aning enformigt att se 13 ekipage köra ett elitlydnadspass från brukset var. Roligare med lägre klass... där händer det lite mer oväntade saker :angel:

Jag och hunden är uppflyttade och tävlar i klass 3.
Dock har vi inte tränat på ett halvår nu, vi har tagit paus för att hitta ny inspiration. Hoppas på att komma igen till sommaren.

Jag tränar lydnad också. Kul att träna men tråkigt att kolla på mer än 1-2 ekipage :p

Ja det där med tempo är knepigt. Snabba låtar funkar inte om hunden blir okoncentrerad (vilken min lätt blir). Långsamma låtar funkar inte när han är peppad. Är väl helt enkelt mer träning bara som gäller, vi har ett program till en "halvsnabb" låt och det tycker jag funkar. Gjorde ett till långsam låt häromdan och där måste jag fundera på hur jag ska lösa det.

Hemlig: Kul, hoppas du hittar motivationen igen! Vad har du för hund?

Liknande trådar

Övr. Hund Finns det några ”officiella” översättningar? :) Tänker då på grenarna vars namn inte rakt av är på engelska t.ex.: - Personspår -...
Svar
8
· Visningar
529
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
565
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Min hund är besatt av att ta mina vantar eller min mössa när jag kommer hem efter att ha varit någonstans utan hunden. Får hon inte det...
Svar
4
· Visningar
476
Senast: KesoNeso
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
921
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Klippa hund
  • Småhunds ägare