S

soffeloffan

Finns detnågon här som sysslar med freestyle? ;)
Jag är grymt sugen på att syssla med det.

Sv: Freestyle

Vill också gärna veta mer om det :D Eftersom det inte finns någon tränare här uppe så försöker vi träna själva här hemma, och vi ligger på nivån där vi gör olika "serier" med trick. Men musiken kommer vi nog få skippa eftersom det finns nog ingen musik som passar mig och min vovve tillsammans :D

Rekomenderar dig att besöka Emma Willblads hemsida, där finns mycket nyttig fakta ;)

I do, I do:) Men än så länge har vi inte varit ute och tävlat. Men ska nog starta i höst/vinter om vi hittar tid för det och en tävling som jag inte är tvungen att köra genom halva sverige för..vad vill du veta?

Rekommenderar att kolla in Frida Binettes hemsida; www. freestylehund.se.
Står verkligen ALLT du behöver veta. Regler, kläder, tricks m.m.

Jag tränar! mest för att hunden tycker det är super kul och det blir ofta som en belöning att få träna freestyle efter lydnads momenten. men jag tycker det är svårt då det är mycket som utförs på avstånd, hur långt har ni kommit i eran träning? vilka kommandon behäsrskar era hundar? jag är jätte nyfiken kanske är dags att ta freestylen på större allvar med en buke pepp tråd :banana::)

Hur går det för alla? jag och kelly tränar vidare men vi har fastnat i backandet... hur sjutton skall jag få henne att backa mer än bara 1,5 meter ifrån mig och attt jag slipper upprepa kommandot? tipps någon?

något som går bättre är positionsträningen! hon behärskar nu mer inte bara positionen fot utan också mellan :) känns kul då hon är så peppad på trixen.

hur gör ni när ni tränar era hundar på längre avstånd? det är mitt största problem...

tänkte försöka lägga in film från dagens träning senare idag :)

Tycker det ser ut som en underbar sport! Har aldrig provat, men har sett att det har anordnats kurser lite då och då! Jag måste bara länka till en video som nästan gör mig gråtfärdig!! Hon är så duktig och hunden ser ut att ha så himla roligt!! :love:

http://www.youtube.com/watch?v=HqbVbPvlDoM

Jag och min hund tränar det. Mest för vår egen skull, vi tycker båda det är kul.
Ska försöka komma ut och tävla det i höst är tanken.
Det är bara mina nerver som jag ska få ordning på först....

Hur går det för alla? jag och kelly tränar vidare men vi har fastnat i backandet... hur sjutton skall jag få henne att backa mer än bara 1,5 meter ifrån mig och attt jag slipper upprepa kommandot? tipps någon?

något som går bättre är positionsträningen! hon behärskar nu mer inte bara positionen fot utan också mellan :) känns kul då hon är så peppad på trixen.

hur gör ni när ni tränar era hundar på längre avstånd? det är mitt största problem...

tänkte försöka lägga in film från dagens träning senare idag :)

Du får ju ha hur många muntliga kommandon som helst, så egentligen är det inget fel i att du måste upprepa backandet.

Kan det fungera att du stannar henne i backandet innan hon når 1,5 meter och sen upprepar kommandot från stillastående?
Det och att använda target kör jag med när vi tränar avståndsträning.

Liknande trådar

Hundträning Vi är nybörjare och har startat en tävling. Tränar med min yngsta, hon tycker det är jättekul. Jag tycker det är jättesvårt att hitta...
Svar
12
· Visningar
642
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
894
Senast: Trott
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
625
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
787
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V