Freestyle reining - stångbett

Seabaz

Trådstartare
Man får inte rida på två händer längre på stångbett i Freestyle reining va?

*kollar i regelboken*

"Det är tillåtet att rida på två händer (en hand eller ingen hand) och att använda vilket somhelst av de bett, som är tillåtna enligt denna regelbok (se §165-§176). Detta inkluderar stång-, tränsbett och Hackamore (Bosal). Vid ridning med stångbett gäller enhandsfattning enligt denna regelbok"

Visst är det ändrat? För förut fick man väl rida freestylen på stång med två händer?
Jag har wras regelbok 2007-2008...

Sv: Freestyle reining - stångbett

Man får inte rida på två händer längre på stångbett i Freestyle reining va?

*kollar i regelboken*

"Det är tillåtet att rida på två händer (en hand eller ingen hand) och att använda vilket somhelst av de bett, som är tillåtna enligt denna regelbok (se §165-§176). Detta inkluderar stång-, tränsbett och Hackamore (Bosal). Vid ridning med stångbett gäller enhandsfattning enligt denna regelbok"

Visst är det ändrat? För förut fick man väl rida freestylen på stång med två händer?
Jag har wras regelbok 2007-2008...

Jo jag har för mig att man får rida på stångbett m två händer..
Det står ju först att man får rida på två händer ned stång-, tränsbett o hackamor, men blir lite konfundersam när det sedan står vid ridning av stångbett gäller enhandsfattning.. hmmm..
Någon annan som är säker..
Men som jag har för mig så får man rida valfritt... om jag säger så..
Det är vad jag tror:confused:

//Carro

Förr fick man rida med två iallafall... men nu vet jag inte.. har också funderat på det... svårtolkat !

det är mycket svår tolkat.. Man får nästan fråga en dommare om det, eller om man ringer till wras å hör med henne som har skrivit regelboken! Yvonne nått tror ja att hon heter!?

/C

Liknande trådar

Western Hej på er! Jag har kikat i regelboken och som jag förstår det så ska man ju rida med en hand om man har stångbett. Men om man som jag...
Svar
6
· Visningar
1 198
Senast: danilo
·
Western Jag hade en tråd ute för ca ett halvår sedan kanske där jag frågade om någon visste om man fortfarande fick rida freestyle reining på...
Svar
15
· Visningar
1 459
Senast: lakrits
·
  • Låst
Ridning Vad är Klassisk Ridkonst? Klassisk Dressyr Klassisk Dressyr är ingen alternativ ridstil - utan den Klassiska dressyren står bara...
Svar
4
· Visningar
9 995
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka