M

mmm

Är inne på att testa en freemax distanssadel. Är det ngn här som har testat den? Positivt/negativt?
Tacksam för svar!

Sv: Freemax

har sett många av dessa ut på annonser , så nåt fel e de väl på dom...annars skulle de inte säljas så mkt..

har sett många av dessa ut på annonser , så nåt fel e de väl på dom...annars skulle de inte säljas så mkt..

och just nu har jag sett en hel del Hector, manskapssadlar, många sorters sadlar med Normal bomvidd m.m. till salu. Så något är fel med alla smala bommar också?
*kunde inte låta bli.. :D
Alla ryttare trivs inte med alla sadlar, alla hästar trivs inte med alla sadlar. Eller så växer hästen ur sadeln och behöver byta. Eller så hittar man nåt bättre och byter av den anlendingen.

ja det har du helt rätt i , men de som förespråkar bomlösa - säger ju att hästen inte växer ur den.det är ju det som är vitsen me bomlös,du behöver inte byta sadel för ryggen kan forma sig,men det kanske inte är så trots allt? och såpass ny som freemax är på marknaden i förhållande till hur många som säljs beg nu skulle iaf få mig att tveka.

Alla bomlösa modeller passar inte på alla hästar. Alla hästar kan inte ha bomlöst. Alla ryttare trivs inte i bomlöst. Vissa ryttare gillar vissa modeller medan andra ryttare gillar andra modeller.
Finns många skäl till att sälja en sadel.
// Linda

ja det har du helt rätt i , men de som förespråkar bomlösa - säger ju att hästen inte växer ur den.det är ju det som är vitsen me bomlös,du behöver inte byta sadel för ryggen kan forma sig,men det kanske inte är så trots allt? och såpass ny som freemax är på marknaden i förhållande till hur många som säljs beg nu skulle iaf få mig att tveka.

Jotack, den har jag sett ofta! "Passar alla hästar" är en klassiker bland försäljningstrick..
Men jo - man behöver ibland byta frampommel, då den kan bli för trång eller för vid. Alla modeller passar inte alla hästar heller. Och alla ryttare trivs inte i alla bomlösa, eller bomlösa alls. Alla hästar trivs inte heller med bomlöst.

Jag har en, och både jag och pållan gillar den massor!!!:love:

Liknande trådar

Katthälsa Hej. Jag undrar hur säkra alla hem-test för Gardia är? Jag har 7 katter, testade en på måfå som inte har symtom. Enligt testet är han...
2
Svar
28
· Visningar
1 275
Fordon Hallå! Jag har alltid sagt ”ingen ford på min gård”, men har spanat lite på Ford s-max nu. Årsmodell runt 2013, diesel eller bensin...
Svar
0
· Visningar
275
Senast: Fille
·
Träning Jag har en ponny som blir extremt stressad vid tävling. Hon är väldigt känslig och har mycket gång och blir väldigt explosiv inne på...
Svar
2
· Visningar
370
Senast: animalasia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 736
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar