Freejump stigbyglar

Elzaa

Trådstartare
Är dessa säkra, lixom hur fungerar de?
Är de värda pengarna som bekväma att rida i? Fyller sin funktion?
Mamma tycker att jag ska ha säkerhetsstigbyglar så det blir nästa inköp ;)

De har helt klart varit en bidragande faktor till att jag gått från 40 cm till 80 cm hoppning på ett år... Känner mig enormt trygg med dem. :love: Bra grepp och svikt.

Jag har testat att åka av och "fastna" med foten i mina.
Spoing sa det och så flexade utsidan och jag var loss :D

+ Dom är säkra. Man har bra fäste och det är kul med färg (säger jag som har i vanilj) och enkla att ta av och på stiglädret.
- Dom är klumpiga, svåra att hänga upp vettigt på sadeln (stigbygelpåsar rekommenderas) och dom är snordyra.

+ Dom är säkra. Man har bra fäste och det är kul med färg (säger jag som har i vanilj) och enkla att ta av och på stiglädret.
- Dom är klumpiga, svåra att hänga upp vettigt på sadeln (stigbygelpåsar rekommenderas) och dom är snordyra.
Så bra! Så de funkar alltså?
just det som jag vill höra :)

Och gräsligt fula - men det spelar mindre roll om de fungerar

Jag är nöjd med mina,
De sitter alltid kvar på lädrena, och krokas fast på utsidan av sadelövedraget, där det finns stora öglor att trä sadelgjorden igenom (lätt att sy på egna fästen också)
Jag hade aldrig orkat hålla på med stigbygelpåsar, och jag hade glömt dem om de plockats av och på lädrena varje gång.. :D

Edit. Möjligtvis lite lättare om man ska ta på o av stigbyglarna iom öglan. Men mina vanliga stigläder är inte de tunnaste i det funkar bra om man vill ta av dem (jag gör det inte).

Tack for svar! Free Jump lädren kostar ju en slant så om man får samma känsla utan tänkte jag spara ( läs köpa nåt annat) för de pengarna.:)

Liknande trådar

Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
492
Utrustning Hur säkra är Freejumps? Dottern rider med en annan typ av säkerhetsstigbygel idag där utsidan viker sig vid tryck, känns väldigt...
Svar
4
· Visningar
679
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
966
Utrustning Magnetiska stigbyglar från Ophena. Nån som rider med dem? Sitter de bra? Finns ingen risk att man glider ur dem, åt sidan, där det...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 195
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka