Fredagen den 13...

R8n

Trådstartare
Japp, nog märks det alltid!

Imorse när pappa och jag skulle ut och lägga nät så startade inte båtmotorn, som annars fungerar hur bra som helst;)

Sedan vid 14-tiden så skulle jag titta på mitt favoritprogram, ja vad händer? strömavbrott:smirk:

Men det värsta är ändå det som hände ikväll kring 19:00
Jag och pappa var ute och gick kvällspromenaden med Ronja, vår hund.
När vi kommer upp på gården ser vi blod på asfalten, men tänker bara att det säkert var något fyllsvin som blöder näsblod (vanligt här).
Kommer in i hallen och ser mamma torka blod från händerna:eek: hon har säkert över 10 jack på ena handen och cirka 7 på andra. Även foten är lite biten. Vem är det då som gjort detta? Jo, våran kära huskatt Bagheera! Han blev arg på den okastrerade hankatten som går häromkring och den satt på en balkong och Bagheera skulle upp dit. Men så kom han inte upp också fick mammas fot den smällen, mamma tog då upp honom och satte honom i en släpkärra (grannens) och skulle precis ta honom för att bära in honom när han flög på henne och högg henne på händerna, som nu börjar svälla ganska rejält :crazy:

Hon får inte komma ner till jouren förrän efter kl. 21:00... vad kan man ha på så att de inte sväller ännu mer?
Hon har rejält ont, men vill inte ta någon alvedon.
De på jouren sade att hon garanterat kommer få stelkrampsspruta, och kanske pencillin.

Fick just en tanke... Vad händer om Bagheera får ett raseriutbrott på våran andra katt, Baloo? Får han samma utbrott mot honom så lär han bita ihjäl honom :cry: :crazy:

Så.... vad har hänt er idag?
 
Senast ändrad:
Sv: Fredagen den 13...

Det där är rätt vanligt, eller inte jättevanligt men det kallas för en överslagshandling. Bagheera var nog inte medveten om att det var din mamma han attackerade, han var nog så uppe i varv att han attackerade det som råkade röra sig bara.

För någon månad sedan så satt Måns på balkongen och fräste mot grannkatten och viftade med tassen mot henne, jag kom i vägen när jag skulle skuffa undan honom och helt plötsligt klamrar han sig fast på min fot och jag får 4 djupa bitmärken, har fortfarande små ärr där. Han förstod inte vad han gjorde, utan det var total stress som fick honom till att göra en s.k överslagshandling.
Så jag tror inte att han kommer ge sig på Baloo.

Hoppas din mammas sår inte blir infekterade.
 
Sv: Fredagen den 13...

Åkte härifrån 20:00, kom hem nyss.:crazy:

Fick stelkrampspruta och pencillin. Tack vare att hon kom ner så snabbt så skulle det troligen inte bli någon infektion.

Ja, det är vad vi tror med. Hoppas bara att det inte upprepas:crazy:
Det sista doktorn sade till henne var att katten inte skulle få något godis ikväll... något som hon inte höll:smirk: :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp