Från Victoriasjön till Tanganyikasjön på cykel

Sv: Från Victoriasjön till Tanganyikasjön på cykel

Iallafall, på resan, eller dagen efter att jag kom hem, föddes nästa idé. Det här med berg var ju kul, vilka mål man kan skapa sig nu plötsligt. Det verkar som att jag klarar höjd bra, och acklimatiseringen kan göras mycket bättre och långsammare än vad jag nyss testade på.

Acon_sunrise.jpg

Jag blir så sugen på Aconcagua. Tekniskt lätt, men kräver lång acklimatisering och en vältränad klättrare. Ofta väldigt blåsigt och ställer stora krav på materialet. Vore inte DET coolt?

Men vad härligt !

Jag lärde känna en kvinna en gång, som cyklade från Göteborg till Kina (himmelska fridens torg). Det tog 9 månader. Man kan allt, bara man vill och är målmedveten :)

Alltså :love:!

Du är så ball, inspirationskälla! Får man fråga vad du fått lägga ut för den här resan?

Jag blir så sugen på Aconcagua. Tekniskt lätt, men kräver lång acklimatisering och en vältränad klättrare. Ofta väldigt blåsigt och ställer stora krav på materialet. Vore inte DET coolt?

Vad är det för fel med palmer och paraplydrinkar? Egentligen :angel:

7000 för flygresan, 7000 för klättringen, 1000 för visum, en uppdatering av stelkrampsspruta, minns ej pris. Boende, mat, internet, några böcker, safari och lite såna utfärder på plats ca 9000 tror jag.

Ser inte så lätt ut när man vet höjden, bergen i Sverige och Norge räcker och blir över för mig.

Wow! Häftigt!! :bow:

Tack för att ni säger det. Själv är jag lite tveksam, och så här i efterhand surar jag lite på mig själv för att jag inte cyklade hela vägen till Bujumbura som jag hade sagt. Men det är klart, lätt att sitta här och säga det, tuffare när man väl är där och dessutom sjuk. Men sååå himla långt var det inte, tänker jag när jag ser kartan nu.:meh:

Men jag ser det som ett bra tecken, du är stark och tuff nog att kunna bryta ett projekt om du känner att det tar mer än det ger.

Wow, vad imponerad jag blir! Fantastiskt!
Jag har bestigit Mt Kenya en gång och jag säger bara ALDRIG mer! Haha. :D

Men jag ser det som ett bra tecken, du är stark och tuff nog att kunna bryta ett projekt om du känner att det tar mer än det ger.

Jo, det har du helt rätt i. Kändes som att det inte fanns någon poäng att bara göra det för att jag "måste." Kände att jag sätter väl mina egna måsten, annars vore det fanken.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka