Från svarta till vita morrhår!?!

HMQ

Trådstartare
Tänkte höra om någon vet vad detta beror på: jag har tre katter varav två helsvarta. Dessa hade från början svarta morrhår, men har numera vita morrhår båda två. "Bytet" uppstod på båda två efter att vi senast flyttade, vilket kan vara en slump. Den tredje katten är silvergrå med dito morrhår, en färg som han har behållit.

Kan det bero på ålder? De är 10 och 11 år.

Inte något problem på något sätt, bara nyfiken om någon vet vad det kan komma av.
 
Sv: Från svarta till vita morrhår!?!

Mina har mörka morrhår som unga och vita som äldre. Alla är blå utan minsta vitfläck, det är bara morrhåren som byter färg (tillsammans med små pigmentförluster på nosläder och ibland trampdynor).

Av någon anledning syns det inte så bra på bild:

111021M47.jpg
 
Sv: Från svarta till vita morrhår!?!

Jaha, konstigt att vår gråa katt inte har skiftat (samma färg som dina fö), han är 16.
 
Sv: Från svarta till vita morrhår!?!

Jag tror det varierar, precis som hos oss människor. Min gamle hade blå morrhår tills han blev 15-16. Maja på bilden är 8. Alla mina är dessutom släkt i rakt nedstigande led så de är säkert lite mer lika är slumpmässigt valda katter.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 273
Hundavel & Ras Okej, jag inser att det är två rätt så olika raser. Dock, så är båda rätt passande för mina framtidsplaner och önskemål jag har på en...
2
Svar
35
· Visningar
5 733
Senast: vallhund
·
Övr. Katt Jag hittade ingen färgtråd här på kattforumet, men jag vet att det finns en hel del duktiga kattmännsikor här som jag fräckt hoppas...
Svar
2
· Visningar
1 471
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Ja jag vet att det kryllar av sånna här trådar men jag vill ändå skriva en egen. Scenariot är följande: mamma o pappa förbarmade sig...
Svar
7
· Visningar
1 168
Senast: BIMM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Mat till (små)barn
  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp