Från sjukhage till Bete!

R

red_devil

Hej.

Hästen har vilat 5 veckor i sjukhage, pga vrickning och ev kotledsinflamation vänster fram.
dom första 3 veckorna gick jag promnader med henne, nu dom sista 10 dagarna har jag skrittat henne upsutten.

Det är tänkt att hon ska släppas på bete nu på måndag, bara det att hon är ju så sprallig o pigg så när jag släpper henne på måndag så kommer hon ju att explodera av lycka genom att galoppera o busa!

ska jag bara blunda och hoppas på att hon inte skadan går upp igen då? :crazy:

eller finns d mån annan lösning? hon vill inte gå ensam i en hage..

Sv: Från sjukhage till Bete!

Svår fråga... men hon behöver ju verkligen få bli lite häst också! Tänk på att släppa dem försiktigt. Om det är många hästar som gå i hagen så släpp din först tillsammans med den lugnaste av de andra hästarna, så kanske de kan gå där några dagar tills de är lugna och sedan kan det eventuellt släppas på fler hästar?!?
Hon kan ju inte gå i sjukhage hela sommaren, det vore katastrof för henne ju...

Ja..det e lite svårt facktist :crazy:
Hon ska gå med 3 andra ston och alla e lugna av sig men visst kan dom oxå busa!

hon har gått i en lite större hage några dagar ensam för att vänja sig med större, sen släppte jag henne i ennu en större hage i går med en av stona, det tog 2 sek sen böra min häst springa i busa...tog tillbaka henne då..

men jag ska ta henne på en promenad först så hon e varm i kroppen o fått bli av med lite energi så får vi se hur det går i eftermiddag :angel:

Kan ju vara en bra idé att låta henne röra sig innan du släpper på dem. Men jag tycker i alla fall att risken är värd att ta, hon måste ju får "leva livet" också... Lycka till!!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 777
Senast: Jamtland
·
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
3 235
Senast: NotlikeI
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka