Från kraft till havre o kornkross????

J

Jo_bo

Hej alla bukefalare!!
Min häst går just nu på kraft grund men jag vill byta till havre och kornkross (hälften/hälften).
Tänkte göra det lååångsamt så foderbytet lär väl inte vara helt genomfört förrens i början av vintern eller nåt.

Undrar bara om det är någon som vet vad 1 1/2 liter kraft motsvarar i havre och kornkross???
Alltså hur mycket havre resp. kornkross ska jag ge för att det ska motsvara 1 1/2 liter kraft (han får 1/2 liter 3 ggr om dagen)
Köpte honom nyligen, därav foderbytet..

Svar någon:bump:
 
Sv: Från kraft till havre o kornkross????

vill också ha reda på vad det motsvarar i vikt på ett ungefär för havren/kornet kan ju innehålla olika mängder med näring...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 568
Senast: Habina
·
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 498
Senast: Angel
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 971
Hundhälsa Hej! Jag ska försöka göra en lång historia kort... min hund på 1.5 år blev sjuk i akut pankreatit i början av april. Han blev inlagd...
Svar
2
· Visningar
2 519
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp