från högdräktig till digivande

J

Jenni73

Halloj,

Jag läste att man ska vänta i två veckor med att öka föderstaten från högdräktig, till digivande. Är det så?

Kan jag börja vänja in så smått nu? hade tänkt ge henne lite soja och det har hon inte gått på tidigare.
//Jenni
 
Sv: från högdräktig till digivande

Visst kan du börja vänja in på nytt foder, men än har ju inte stoet kommit upp i maximal mjölkproduktion, så att säga.
 
Sv: från högdräktig till digivande

När mitt sto hade fölat så ökade jag på succesivt under ca 1 vecka upp till full digivningsfoderstat. Det fungerade bra.
 
Sv: från högdräktig till digivande

Eftersom det kan ta ca 2 veckor att vänja in ett nytt foderslag, och göra en ganska stor ökning av givan, så kan du nog börja öka på nu. Då är du kanske uppe i rätt fodermängd för digivningen om 2 veckor.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
1 861
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 452
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 744
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp