Från ersättning till välling?

S

Soffipropp

När och hur har ni gjort med era små knoddar? Adam blir inte speciellt mätt på ersättningen längre och har hittills inte sovit en hel natt någonsin. Vi har börjat ge gröt på kvällen å i sängen får han välling, men när kan jag byta ut ersättningen helt? Det är ju snorig dyr å han blir inte speciellt mätt på den heller... Så, berätta nu hur ni gör/har gjort :D

Sv: Från ersättning till välling?

Tilde är 1½ och sover fortfarande inte hela nätter, även fast hon nu oftast gör det. Hon har det senaste nästan året vaknat enbart för närhet, inte för hon är hungrig.

Hon började med välling när hon var 8 månader. Men fortsatte länge vakna samma tider ändå men utan att äta som hon gjorde tidigare.

Vår sov heller aldrig någonsin en hel natt, utan vaknade varannan-var tredje timme för att äta varenda natt. Så vände det plötsligt från en dag till en annan vid nio månader ungefär, och sen den natten har barnet sovit hela natten (från 22-04, ungefär) varje natt. Vi ändrade ingenting i kosten för att få till ändringen, utan min gissning är att sova-hela-natten helt enkelt var en åldersfråga.

Hur mycket ersättning dricker han nu?

Tänk på att rekomendationen är max 3 grötmål per dygn så om du nu ger ett mål gröt och ett välling är det bara ett ersättningsmål du kan byta ut mot välling.

Min äldsta började sova hela nätter nyligen (hon är snart 2,5 år) så jag tror inte allt hänger på att dom är hungriga när dom vaknar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 977
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 533
Småbarn Hej, skall försöka att skriva så kort jag kan! Jag har en son som i morgon blir exakt 2 månader! Jag började för ca 2 veckor sedan att...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 516
Senast: Raderad medlem 19815
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 708
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar