Från disk till TV

Lejonelle

Trådstartare
Vad behövs för att kunna visa filmer och filer från datorn på tv:n? Har kopplat med HDMI kabel men tv:n verkar inte hitta alla filer.

Vad behövs för att kunna visa filmer och filer från datorn på tv:n? Har kopplat med HDMI kabel men tv:n verkar inte hitta alla filer.

Jag tror inte att jag riktigt förstår frågan? Jag använder isf TV:n som extern skärm och då ser man ju allt precis som om du skulle titta på datorns skärm, då är det ju inget som TV:n behöver hitta. Är det direkt från extern hårddisk du menar kanske TV:n inte stödjer alla filformat du har där?

Jag har inte provat använda min tv som skärm men när jag använder dvd-spelaren så går jag in på menyn i tv:n och ställer in vilken utgång det ska vara, t.ex HDMI 1. Är nog likadant när man använder datorn men en annan ingång. Har du ställt in det @Lejonelle ?

Kan hända att du måste pilla i inställningarna för extra skärm eller skärmbredd eller vad det heter på datorn också, samma ställe som där man ändrar upplösning och sånt :)

Liknande trådar

Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
395
Senast: lytesout95
·
Skola & Jobb Vad använder ni för digital Att göra-lista? Jag gick motvilligt ifrån min analoga lista (älskar att stryka!) för en tid sen eftersom jag...
Svar
9
· Visningar
784
Senast: SaraXX
·
IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
306
Senast: Anna-Bella
·
IT & mobiler Jag behöver köpa en ny tv, och jag behöver hjälp med vad jag ska titta efter. Har under flera år kollat via äppel-tv och använt flera...
2
Svar
32
· Visningar
1 641
Senast: Malinois
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V