Simply me
Trådstartare
Kanske en naiv fråga. Men i våras började jag ha min häst bara skodd fram, hon var väldigt öm några dagar men sen har det gått jättebra. Men nu när det börjar frysa i backen undrar jag om jag ska vara orolig för att ömheten kommer tillbaka och även hur det kommer gå med halka, har förstått att oskodda hästar klarar det bättre än skodda hästar utan brodd.
Hästen har bra hovkvalitet, det var hovslagaren som föreslog mig att låta henne gå oskodd runt om, fegade lite så det blev oskott bak, anledningen till det var att hon har varit väldigt öm vid tappskor fram, medan tappskor bak har gått bra. Ev kommer jag prova ha henne helt oskodd till sommaren, men vi har en vinter först
Hästen har bra hovkvalitet, det var hovslagaren som föreslog mig att låta henne gå oskodd runt om, fegade lite så det blev oskott bak, anledningen till det var att hon har varit väldigt öm vid tappskor fram, medan tappskor bak har gått bra. Ev kommer jag prova ha henne helt oskodd till sommaren, men vi har en vinter först