Jag ser vad som händer, men kan inte kattspråk. Det brukar komma endel främmande katter hit, främst hankatter.
Vi flyttade i höstas och under vintern har katten knappt gått utanför dörren.
Jag vet inte om hon fått nåt eget revir än eller hur det går, därför tänkte jag kolla lite här med folk som är bättre på kattspråk.
Ta idag som exempel:
Stina (min katt) får syn på en katt som kommit hit och springer ut. Hon burrar upp sig mycket och morrar. Den andra katten stannar och de står och kollar på varann. Hankatten blinkar tydligt till henne (vilket jag hört betyder "jag är inte fiende")
Stina fortsätter morra och står kvar. Andra katten kollar sig omkring, luktar lite, lägger sig ner och gäspar. Har hela tiden koncentrationen på Stina men visar sig avlappnad och blundar mycket.
jag tycker det verkar som om denna katt bara är nyfiken på Stina.
Hur lång tid tar det för en katt att få ett eget revir? Kan hon redan ha ett?
Vi flyttade i höstas och under vintern har katten knappt gått utanför dörren.
Jag vet inte om hon fått nåt eget revir än eller hur det går, därför tänkte jag kolla lite här med folk som är bättre på kattspråk.
Ta idag som exempel:
Stina (min katt) får syn på en katt som kommit hit och springer ut. Hon burrar upp sig mycket och morrar. Den andra katten stannar och de står och kollar på varann. Hankatten blinkar tydligt till henne (vilket jag hört betyder "jag är inte fiende")
Stina fortsätter morra och står kvar. Andra katten kollar sig omkring, luktar lite, lägger sig ner och gäspar. Har hela tiden koncentrationen på Stina men visar sig avlappnad och blundar mycket.
jag tycker det verkar som om denna katt bara är nyfiken på Stina.
Hur lång tid tar det för en katt att få ett eget revir? Kan hon redan ha ett?