Framhoppning

Status
Stängd för vidare inlägg.
L

Lisa3

Jag har några funderingar ang framhoppning som jag tänkte att vi kunde prata lite om. Personligen tycker jag att det är väldigt störande att det på framhoppningen höjs/sänka hinder. På en framhoppning får man oftast bara vara fem ekipage. Om då två utav de ekipagen ska höja och sänka oxer och rättuppstående ett flertal gånger (med hjälp av tränare/hästskötare osv) blir det lite tid över för de övriga tre som vill hoppa på en höjd som klassen faktiskt har. Dessutom finns det ett litet kryss att hoppa fram på utöver oxer och rättuppstående. Det borde räcka (vi pratar här om att hoppa 90 cm - 1,10 cm). Vad anser ni?

Sv: Framhoppning

Nej tack, jag har ingen lust att styra min orutinerade unghäst direkt på maxhöjden. :smirk: Den kan behöva "titta av sig" ett par språng. Likaså kan det kanske vara skönt för orutinerade ryttare att hoppa något språng lägre, lilla hindret brukar ju vara ca 50cm och det är ju en viss skillnad mellan 50 och 110 tex.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Tävling Jag har en hopphäst som jag vill träna och tävla med men det blir sällan av då jag nästan aldrig har någon som kan följa med. Jag vet...
Svar
15
· Visningar
1 903
Hoppning Hur mycket hoppar ni fram på tävling? Om ni rider två klasser på en dag, är det olika inför första och andra klassen? Och är det olika...
Svar
10
· Visningar
1 735
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix