saint__anger
Trådstartare
Någon här som har erfarenhet av framfall efter förlossning? Jag födde en dotter för 7 månader sen och är gravid igen runt v. 15 (har inget exakt datum ännu). Har i ca 4v tid haft en väldig tyngdkänsla mellan benen och har nu börjat få svårt att göra nr2. Känns inte som att jag kan tömma tarmen helt och krystar jag så får jag som en knöl i slidan och måste trycka ut den med fingret för att tömma tarmen.
Tyngdkänslan blir värre också så fort jag lyfter tungt, vilket är svårt att undvika när jag släpar på babyskydd + packning.
Är orolig hur detta kommer påverka min graviditet. Finns de risk att föda för tidigt, kan barnet ta skada av framfallet och kommer jag kunna föda vanligt igen?
Ska till bm i veckan för inskrivning så ska ta upp de med henne då. Men vill höra era erfarenheter och råd.
Tyngdkänslan blir värre också så fort jag lyfter tungt, vilket är svårt att undvika när jag släpar på babyskydd + packning.
Är orolig hur detta kommer påverka min graviditet. Finns de risk att föda för tidigt, kan barnet ta skada av framfallet och kommer jag kunna föda vanligt igen?
Ska till bm i veckan för inskrivning så ska ta upp de med henne då. Men vill höra era erfarenheter och råd.