saint__anger

Trådstartare
Någon här som har erfarenhet av framfall efter förlossning? Jag födde en dotter för 7 månader sen och är gravid igen runt v. 15 (har inget exakt datum ännu). Har i ca 4v tid haft en väldig tyngdkänsla mellan benen och har nu börjat få svårt att göra nr2. Känns inte som att jag kan tömma tarmen helt och krystar jag så får jag som en knöl i slidan och måste trycka ut den med fingret för att tömma tarmen.
Tyngdkänslan blir värre också så fort jag lyfter tungt, vilket är svårt att undvika när jag släpar på babyskydd + packning.
Är orolig hur detta kommer påverka min graviditet. Finns de risk att föda för tidigt, kan barnet ta skada av framfallet och kommer jag kunna föda vanligt igen?

Ska till bm i veckan för inskrivning så ska ta upp de med henne då. Men vill höra era erfarenheter och råd.

Sv: Framfall

Sök på 1177.se där finns massor av matnyttigt.

Jag har haft det som du har. Då var det inte några problem alls för min andra graviditet eller hinder för en vanlig förlossning. Däremot fick jag operera mig för att rätta till det efter min sista graviditet, något de bara gör om man inte vill ha fler barn.

Blev det på nåt sätt värre efter andra graviditeten eller var det likadant som innan?
De enda bm sa att jag skulle göra var mer knipövningar och inte lyfta tungt nu.

Liknande trådar

Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 748
Senast: Snö
·
Gravid - 1år Jag har två barn, den äldre blir 11 år i år och den yngre fyller alldeles snart 4 år. Båda mina graviditeter har varit jobbiga, den...
Svar
3
· Visningar
2 538
Senast: Bexzor
·
D
Gravid - 1år Har gjort ett anonymt nick denna gången då denna graviditeten inte är oficiell ännu. Jag har vänner på buke som jag umgås med privat...
Svar
11
· Visningar
1 351
Senast: ameo
·
Gravid - 1år Nu sover Moa, kors i taket, så påbörjar iallafall berättelsen och ser hur långt jag hinner. Natten 13-14 oktober Vaknade med värkar...
2
Svar
24
· Visningar
3 040
Senast: Chlo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar