Hej! VARNING KÄNSLIGT ÄMNE :S
Tänkte nu berätta ett känsligt problem jag märkt av.
Upptäckte för ca 2veckor sedan att det är något tarmliknande (känns så) i mitt underliv.
Misstänker nu framfall då jag har ett väldigt tungt arbete sedan 3 år tillbaka.
Denna "tarm" ligger ca 5cm upp i slidan mot mellangården, bakre slidan. Tycker även att min mellangård har börjat blivit spänd och buktar ut. När jag kniper tycker jag att den åker upp eller hamnar längre in i slidan.
Om jag sitter på huk som när man kan stoppa in tampong tycker jag nästan att jag kan känna "runt" "tarmen".
Någon som vet om man "brukar" ha så eller tror ni det är framfall?
Kan tillägga att jag är 24år och är inte/har inte varit gravid.
Ringde till sjukvårdsupplysningen men fick tips att jag ska höra med barnmorska nästa vecka. Ska ringa dit på tisdag men är så fruktansvärt orolig NU...
Tänkte nu berätta ett känsligt problem jag märkt av.
Upptäckte för ca 2veckor sedan att det är något tarmliknande (känns så) i mitt underliv.
Misstänker nu framfall då jag har ett väldigt tungt arbete sedan 3 år tillbaka.
Denna "tarm" ligger ca 5cm upp i slidan mot mellangården, bakre slidan. Tycker även att min mellangård har börjat blivit spänd och buktar ut. När jag kniper tycker jag att den åker upp eller hamnar längre in i slidan.
Om jag sitter på huk som när man kan stoppa in tampong tycker jag nästan att jag kan känna "runt" "tarmen".
Någon som vet om man "brukar" ha så eller tror ni det är framfall?
Kan tillägga att jag är 24år och är inte/har inte varit gravid.
Ringde till sjukvårdsupplysningen men fick tips att jag ska höra med barnmorska nästa vecka. Ska ringa dit på tisdag men är så fruktansvärt orolig NU...