framåtlutad sits...

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

chanell_86

Hej alla:)
skulle gärna villja ha tips på hur jag ska bli av med min dåliga sits. jag sitter gärna mkt framåtlutad och nej jag har ingen riktig balans och "harmoni" med hästen. det stör mej att jag stör hästen så mkt. för när jag rider för intruktör (vilket inte händer så ofta för jag är medryttare.) så tjatar hon på mej genom hela passet för min sits och det är galant på slutet! men sen är allt som bortblåst.

vill gärna att ni kommer med förslag på vad jag ska tänka på och vad jag kan göra för "övningar" för att bli av med min dåliga ovana!

mkt tacksam för svar:bow:

chanell_86

Sv: framåtlutad sits...

tänk på det hela tiden och räta upp axlarna för ofta brukar man kunna vilja svanka iställert, osså blicken upp!:)

tillägg, tänk på att sitta så du sitter på alla tre sittbenen och inte bara på "puppan":p

Rid på lina om du har möjlighet. Då kan du koncentrera dig på din sits och följsamhet och linföraren tar hand om styrning och tempo. Du måste hitta din balans i sadeln och det finns inget bättre sätt (tycker jag) än att rida på lina. Inte bara en gång utan regelbundet om det går ett tag så att du sittar i balans naturligt.

*kl*
Det finns hur många sitstrådar som helst här inne. Använd sökfunktionen så hittar du en massa bra svar.

/B_A_L, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag är medryttare på en fantastisk D-ponny som rider ca 2-3 dagar i veckan och tävlar lite då och då, rider även för tränare...
Svar
10
· Visningar
1 282
Senast: Rosett
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 121
Senast: cassiopeja
·
P
  • Låst
Träning Hej! Jag vet att de lagas trådar som dessa hela tiden, men jag vill fråga specifika frågor angående MIN kroppstyp :). Är jag för stor...
Svar
8
· Visningar
1 565
Senast: IngelaH
·
O
Träning Är lite intresserad utav andras ridschema, hur de ungefär ser ut. Skriv också gärna om du är dressyr, allround, tölt, hoppning -...
Svar
6
· Visningar
1 589
Senast: dengra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Kattbilder #10