cactuspower
Trådstartare
Jag har ett lite frågeformulär som vänder sig till er som är aktiva och har koll (antingen som anställda på ridskolan, är aktiva i föreningen eller är ridande elever alternativt kanske föräldrar eller syskon till ridande elever) . Skulle gärna vilja ha koll på följande frågor.
Hur många ridande elever har ni i veckan på eran ridskola?
Hur många elever är ni i varje grupp?
Hur många hästar har ni?
Vad har ni för raser på era hästar?
Vad har ni för storlekar på era hästar (hur många av varje ponnykategori resp. stora hästar t.ex.) ?
Hur många lektioner om dagen går era hästar lektioner?
Hur många lektioner i veckan går era hästar lektioner?
Hur ofta har de vilodagar?
Hur ofta får de lov att hoppa max antal pass per vecka?
Har ni några särskilda inriktningar på ridskolan, t.ex. har ni några specialinriktningar som riktar sig mot någon särskild målgrupp?
Hur länge går era hästar i lektionsverksamheten max?
Jag tänker mig om det finns en gräns på t.ex. 4 år och sedan tycker man kanske att det är dags för hästen att vandra vidare för att bli en privathäst.
Köper ni in färdigutbildade hästar till ridskolan eller utbildar ni själva? Hur lägger ni upp utbildning för ridskolehästarna?
Har ni någon särskild nivåuppdelning för grupperna på eran ridskola?
Hur ser den ut? Jag tänkte om alla elever följer någon form av långsiktig planering med saker man ska lära sig t.ex.
Har ni något skötarsystem för eleverna på ridskolan? Vad ingår då?
Hur ofta har ni teori på ridskolan? Vad gör man på dessa lektioner?
(Berätta gärna mer ändå om hur ni har det!)
Tack på förhand
Hur många ridande elever har ni i veckan på eran ridskola?
Hur många elever är ni i varje grupp?
Hur många hästar har ni?
Vad har ni för raser på era hästar?
Vad har ni för storlekar på era hästar (hur många av varje ponnykategori resp. stora hästar t.ex.) ?
Hur många lektioner om dagen går era hästar lektioner?
Hur många lektioner i veckan går era hästar lektioner?
Hur ofta har de vilodagar?
Hur ofta får de lov att hoppa max antal pass per vecka?
Har ni några särskilda inriktningar på ridskolan, t.ex. har ni några specialinriktningar som riktar sig mot någon särskild målgrupp?
Hur länge går era hästar i lektionsverksamheten max?
Jag tänker mig om det finns en gräns på t.ex. 4 år och sedan tycker man kanske att det är dags för hästen att vandra vidare för att bli en privathäst.
Köper ni in färdigutbildade hästar till ridskolan eller utbildar ni själva? Hur lägger ni upp utbildning för ridskolehästarna?
Har ni någon särskild nivåuppdelning för grupperna på eran ridskola?
Hur ser den ut? Jag tänkte om alla elever följer någon form av långsiktig planering med saker man ska lära sig t.ex.
Har ni något skötarsystem för eleverna på ridskolan? Vad ingår då?
Hur ofta har ni teori på ridskolan? Vad gör man på dessa lektioner?
(Berätta gärna mer ändå om hur ni har det!)
Tack på förhand