Frågor om premiering?

F

Filur

Visade mitt sto som treåring på premiering, det gick skit! Hon var stel och ovillig och visade inte alls sin bästa sida, dessutom var hon lite outvecklad men det var uppfödaren som absolut skulle ha henne visad. Nästa år är hon 7 och hade då tänkt ge henne en ny chans nu är hon mer "färdig" och har växt till sig. Detta ska väl inte vara något problem eller? Jag menar man får väl visa sitt sto hur många gånger som helst på premiering även utan föl eller? Hur är det efter man stambokfört sitt sto, om man stambokför sitt sto på 38p och nästa år får 40p kan man ändra det då?
Måste mamman till ett föl vara stambokfört för att kunna visa fölet eller räcker det med att hon är regristreratd?
Tacksam för svar på dessa funderingar.

Du kan visa stoet flera gånger på premiering men när du väl stamboksför henne så är det de poäng hon fick då som gäller.

Vilken ras gäller det? Är lite olika beroende på ras vad gäller dina andra frågor.

Sv: Re: Frågor om premiering?

Dom raserna har jag ingen koll på. Borde väl vara samma. Fråga Welsh här, hon vet nog hur det är för just welshar i alla fall.

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 313
Senast: Masse
·
Avel Jag har ägt ett avelssto innan. Hon var dräktig och fölet såldes i magen. Billigare föl mot att köparen tog sig an sto och fölning...
Svar
4
· Visningar
1 552
Senast: Narcissa
·
Avel Jag är på väg att köpa ett sto föl som är född i år, uppfödaren vill att vi ska skriva i att om fölets mamma inte får något mer stoföl...
2
Svar
23
· Visningar
2 842
Senast: Seabaz
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 289
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar