Frågor om Musli foder

L

Linda88Victory

jag har funderat en del med att gå över till Musli foder.
Jag har då lite funderingar kring det.

Jag hittade
Mustang original musli.
Behöver man tillsätta det tidigare vanliga fodret som kornkross, mineraler mm? Lr kan man gå över helt på musli (som jag hade hoppats) har för mig att jag hittade nåt musli foder där man inte behövde fodra med annat.

Lr är det något annat musli foder där man inte behöver tillläggsfodra?

//Mvh Linda

Sv: Frågor om Musli foder

Du kan ge endast den müslin.
Dock är den havrefri, så behöver din häst extra energi
så kan du ju ge havre eller betfor eller liknande bredvid.

Sv: Frågor om Musli foder

Det beror helt på hur müslin kompletterar ditt grovfoder (hö/silage).

Har du ett hö så kanske du inte behöver mer än en dl av müslin. Har du det höet jag hade ett år så behöver du inget kraftfoder ö h t. Å andra sidan, har du det höet som jag köpte ett litet parti av en sensommar så behöver du många kg müsli och dessutom lite olja och proteinfoder för att det ska fungera.

Kort sagt: din foderstat bygger helt på vilka värden som ditt grovfoder har.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 116
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 076
Senast: Bee
·
Hundhälsa Ja, jag har ju två hundar med problemmagar.. Och två hundar med magar av stål. Det är dock en av de med problemmagar som jag inte blir...
Svar
9
· Visningar
2 045
Senast: Maniac123
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 621
Senast: Irival
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka