Frågor om kaninavel

A

aalice_

Hej !

Jag har tänkt att skaffa kaninungar och då undrar jag lite saker:

1. Min kompis som min kanin(hona) ska para sig med är en angora löwen, och det har väldigt mycket päls och då är den ju större än min kanin,men räknas det med pälsen att den kaninen är större än mig ?

2. Finns det några tecken på att kaninerna gillar varandra ?

3. Sen min kanin har träffat min kompis kanin har hon börjat dricka extra mycket,gräva i halmet,och börjat attackera mig när jag ska ta upp henne eller ge henne mat

Tacksam för svar

MVH Alice

Sv: Frågor om kaninavel

Av det som står på 3 så är hon garanterat dräktig nu. Kanske bara har några dagar kvar eftersom hon redan har börjat vakta.

Men dom har inte gjort så att hon kan bli gravid.

/alice

När hon träffade den andra kaninen så blev hon kanske brunstig. De brukar bli sådär då spec griniga. Så hon vill nog ha barn. Ang pälsen så spelar det ingen roll. Hanen kan vara lite större det är inga problem. Du kan läsa mer om avel på vår hemsida:

www.paradisets-kaniner.com

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 202
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Hund i trädgård med koja. Gränslös granne... Vill gärna höra med er om vad ni tycker om följande. Vår hund vistas i del av vår...
2 3
Svar
41
· Visningar
10 139
Senast: Inte_Ung
·
Däggdjur Vänder mig till kloka buke för att få råd. Jag har en dvärgvädur född hösten -07 som jag går runt och oroar mig för, antagligen helt...
Svar
13
· Visningar
4 126
Senast: kenttjej
·
A
Övr. Djur Hej! min kanin är snart ungefär 5 månader. Hon är en dvärgvädur och tycker ni att jag ska vänta några månader till eller går det...
Svar
7
· Visningar
1 138
Senast: Nera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama