frågor om honkatt

wtf

Trådstartare
vi har en kisse som är ca 3-3½ månad gammal, hon har precis tappat sin första hörntand och har börjat få svarthaka. "tonårs"problem?
hur gammal ska hon vara innan vi kastrerar henne?

Sv: frågor om honkatt

6 månader brukar rekommenderas. Svarthaka vet jag inte så mycket om, men jag tror att du kan söka på det här så kommer det nog upp någon tråd som behandlar det. Jag har för mig att jag har läst en sådan.

Tappar tänder gör dom, precis som människor. Vid 6 månader brukar bytet vara färdigt. Dom kan se rätt groteska ut ett tag, min Abbie hade 8 hörntänder nån dag.
Svarthaka är normalt. Verkar hon inte ha problem av det (oftast klåda) så kan du låta det vara.
Hon kan kastreras vid könsmognad eller efter 6 mån. Vissa veterinärer vill att dom har löpt en gång innan, men släpp inte ut henne lös innan kastrering om du tänker vänta till efter löpet. Om du nu tänker ha henne som utekatt vill säga, annars är dte ju inga problem att vänta.

Oftast hör du det :smirk:
Läs Miss_Victims klagotråd...

Katten ropar, suckar och gnäller. Ofta ålar de fram hemma och är allmänt oanständiga, ställer sig i parningsställning vid minsta beröring osv. Vissa kissar inne eller strilar. Vissa märks det inte på alls.

ojdå, våran kisse är extremt pratig :p ibland låter det som att hon klagar å ibland kurrar hon till å springer iväg med en jäkla fart :D

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
225
Senast: MJLee
·
Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
699
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix