Diabolical_Kitten
Trådstartare
Sv: Frågor om hälta! SNABBA SVAR TACK!
Ok, tack för tipset. Kan ju skicka pm och fråga.
Ok, tack för tipset. Kan ju skicka pm och fråga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det låter som om han går i passgång.Diabolical_Kitten skrev:No! Han är alldeles för vaggig för att sitta på.
Du skrev:Diabolical_Kitten skrev:Var har jag skrivit att jag bara skrittar?...
Du kan inte låta honom bestämma sitt arbete själv på det viset.Men när vi tränar vanligt kan jag INTE bara rida varannan dag, han blir alldeles för explosiv. Nu går han på minimalt med krafft groov, 0,5 kg/dagen, och han är skitpigg.
Man hittar orsaken till att hästen passar, och åtgärdar den.Diabolical_Kitten skrev:Hur åtgärdar man det och hur kan det komma sig att haflinger kan det då? Kan vilken ras som helst gå i passgång? På vilka söätt skadar det hästen?
Det är nedbrytande för hästen att gå och hänga i skelettet.Sen så tycker jag att det är nog så viktigt att abra kunna skritta ut på långa tyglar och inte jobba. Unghästar behöver det ibland.
Då så har du ju verkligen ett problem.Min häst blir galen om han inte rids. Han blir spritt spprångande GALEN. Han blir okontrollerbar.
Någon stelhet eller låsning i kroppen.Diabolical_Kitten skrev:Men vad kan det vara för orsak till att hästen passar?
Diabolical_Kitten skrev:Så säg inte att jag rider sönder min häst för att jag rider hopnom såpass att han blir av med energi.