Frågor om Boetts exemtäcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ztrawberry Zling
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 954
Z

Ztrawberry Zling

Någon som köpt Boetts exemtäcke i år eller så?
Jag undrar nämligen om de gjort några förändringar från en 4-5 år tillbaka, (jag hade ett par täcken från boett då, men inte från att de varit nya) ex. svanslappen, hänger den bara över svansen, eller går svansen att "baka in" med hjälp av något spänne?
Ni som haft boett förut, håller era täcken mera än 1 säsong?
Jag har bara köpt Hööks när jag köpt nya och tycker de har varit bra, men jag tycker det verkar vara många som tycker att Boetts är Sååå mycket bättre, och därför funderar jag över om det är värt att nästan lägga ut det dubbla med penagrna? Mina exemtäcken håller 1 säsong, sen används de bara som reserv pga av att de blir tunna och vid det laget är väldigt lappade.
Hööks svanslapp kan man knäppa igen under svansen + att deras luva är så stor/lång vid halsen att tyget tillsammans med täcket blir dubbelt där, och dessa två saker tycker jag mycket om....att deras luva med det tunna "myggnätet" får göras om från allra första början är ju dock ett minus.

Tacksam för åsikter!

Sv: Frågor om Boetts exemtäcke

Boetts täcken är bra tycker jag, har dock ingen erfarenhet av hööks.

Man kan inte knäppa ihop något runt svansen. Vårat täcke höll utmärkt i somras och skulle nog utan problem klara en säsong till...

Sen beror det ju på hästen hur mycket den kliar sig och drar sönder täcket...

Boetts luva är ganska bra, dock är det inget nät alls utan öppet runt ögonen och stängt resten. Den går en bra bit omlott med täcket på halsen...

/linda

Jag har min första säsong med h**ks, tycker det verka bra men har ju inget att jämföra med heller...men halsen är lite kort och det blir alltid ett glapp mellan hals o luva...sen köpte jag ett flugtäcke också(har inte använt det) men det skall ju skydda även det mot UVstrålning......min har inte börjat klia ännu, men det har jag hört flera andra som heller inte gjort....hon började i mitten/slutet av april förra året.

Har använt Boetts och det är det starkaste och hållbaraste hitentills.Har provat från Lillhästen med men blev grymt besviken :mad: .Tog 2 dagar sedan var det så sönder rivet så det var bara att slänga.Dessutom så var det alldeles för stort trots den minsta storleken köptes.

Sy fast en resår snodd på svans lappen så kan du trä igenom svansen och det håller sig lite bättre.Jag får alltid laga mina täcken efter halva säsongen.Men tack vare det är gott om laglappar med så brukar jag kunna ha det i 2 säsonger.
Huvan Boett har är bra men för tät.Min svettas kopiöst i den.Därför har jag nu en vanlig huva från Hööks med öron då.Funkar lika bra för min hästs del då hans eksem sitter i mankammen,länd och svans samt huvudet.Annars är det bara positiva saker med Boetts täcke,förutom priset då men man kan inte få allt. :smirk:

Köp Boetts! Dom är överlägset bäst. Håller enligt tillverkarna ca 3 säsonger men mina har hållt längre, trots häst med extrem klåda. De e värt pengarna. Hööks är enligt mina erfarenheter värdelösa, gär sönder direkt!

Liknande trådar

J
Utrustning Har beställt och precis fått hem ett Rhino Stable Plus-täcke. Det ska vara 375 g foder i, men jag tycker att det känns tunnt. Jag har...
Svar
15
· Visningar
1 347
Senast: Svamlan
·
Utrustning Hoppas tråden ligger rätt, flytta den gärna annars.. Jag köpte ett exemtäcke på E*O då min häst har väldiga problem med flygfän...
Svar
7
· Visningar
1 543

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka