Frågor om abort mm...

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

Ancor

Vill först o främst poängtera att detta inte gäller mig utan en killkompis som undrade och jag då inte hade några bra svar tänkte jag att jag lägger ut frågan här på Buke.

1. Tjejen har stav, påstår att hon är gravid, fast hon säger att hon inte har gaft mens på ett halvår pga staven, är det då möjligt att bli gravid dels pga att hon har staven, dels för att hon inte haft mens?
2. Hon säger att hon ska äta abortpiller i 3 dagar sedan göra en skrapning på tisdag (alltså kommer hon ha ätit pillren innan helgen, gå hela helgen utan piller och göra en skrapning först på tisdag??)
3. Måste man gått en viss tid minst för att få göra en skrapning?
4. Gör inte BM ultraljud när graviditeten fastslås för att kolla hur långt man är gången?
5. Om man är gravid och gör abort, måste man inte ta ut staven för att sedan sätta in en ny efter aborten på mensens första dag?

Hoppas ni kan hjälpa mig, detta är viktigt.....
Jena
 
Sv: Frågor om abort mm...

1. Staven kan ju fallera, men eftersom hon inte har mens, är ju frågan om hon har ägglossning.

2-3. Skrapning gör man bara upp t.o.m. den nionde veckan bara om det är rester kvar efter en medicinsk abort. Och det vet man ju inte i förväg om det kommer att bli. Mellan den tionde och fjortonde veckan gör man kirurgiska aborter. Efter den fjortonde veckan kombineras hormoner med skrapning.

4. Före abort görs ett UL för att fastslå hur långt gången graviditeten är.

5. P-stav kan sättas in i samband med en abort. Om den måste tas ut före kan jag dock inte svara på.
 
Sv: Frågor om abort mm...

Ok, tack för svaren. Ingen som är 100% säker på min fråga om P-staven måste tas ut innan aborten utförs?
 
Sv: Frågor om abort mm...

Har en fråga till som dök upp : Om man är under 18 år, måste målsman känna till aborten?

Någon måste ju ha svar på några av mina frågor??
 
Sv: Frågor om abort mm...

Varför inte ringa till en mödravårdscentral och få svar!?
 
Sv: Frågor om abort mm...

GaurdianAngel skrev:
Varför inte ringa till en mödravårdscentral och få svar!?
Har redan gjort det, telefontid mån - tors 7-8 v.52-1 STÄNGT.....

Tänkte bara att eftersom det var så många som läst tråden så måste det väl vara någon som har nåt svar på någon utav frågorna...
 
Sv: Frågor om abort mm...

Ett svar har jag - man kan ha ägglossning utan att ha mens.

Och jag tvivlar på att man måste ta ut staven för en abort, men är inte alls säker på det.
 
Sv: Frågor om abort mm...

Bm kollar alltid med ultraljud för att kolla hur långt gången man är innan abort.

Har svårt att tro att man måste ta ut p-staven när man gör abort.

Och visst kan man ha haft ägglossning. Blev hon befruktad på den första ägglossningen på länge får hon ju ingen mens efter det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 811
Senast: alazzi
·
Katthälsa Har en katt som måste få medicin 2 ggr om dagen (egentligen 3 men funkar utan anfall på två) som slutat frivilligt äta den (gömde den...
Svar
6
· Visningar
1 880
Kropp & Själ Jag var på mödravårdscentralen idag för att skaffa ppiller, men har en del frågor jag inte fick svar på som säkert buke kan svara på :)...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 337
Kropp & Själ Nu ska jag inte ropa hej än, men det verkar än så länge lovande! Efter att hormonerna har återgått till det normala efter yngsta...
Svar
9
· Visningar
2 956
Senast: gulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp