Frågor och funderingar om färskfoder..

Sv: Frågor och funderingar om färskfoder..

Ett litet tips!

Det går ypperligt att snabbtina det frusna färskfodret i micron om man glömt ta fram. Mina föredrar faktiskt micrat framför kylskåpskallt, så numera tinar jag alltid i micron mha tiningsfunktionen.

Tar gärna emot tips.. :) Den vuxna tiken gillar inte kylskåpskallt, så jag ställer alltid fram det en stund innan. Valpen har inte blivit så kräsen än, hon slukar allt i hennes väg..:D

Mvh Domino_s

Nu har jag läst och läst och läst och börjat sätta mej in i det här ännu mer. Jag funderar nu på om jag kan börja barfa hundarna lite på deltid.

Har förstått att allt kött går att ge dem, men nöt, kyckling och vilt ska vara bäst. Gris lite mindre bra, men inte farligt på något sätt. De har fått kyckling och vilt tidigare och älskar det.

Då har jag lite följdfrågor. Om jag endast ger dem barf någon/några dagar i veckan, kan jag ge dem bara kött eller behöver jag dra på hela orkestern med oljor, grönsaker, ägg (äggskal) m.m när de får VoH alla övriga mål?

Målet är väl att ge dem barf ena målet och VoH andra, varje dag. Men jag vill se att jag orkar med det och får ihop allt. :)

Finns det något annat jag ska tänka på, ffa iom att jag har småhund och valp?

Mvh Domino_s

De dagar mina får slaktrester/kött/ben så får de inga tillskott. De får heller ingen annan hundmat. De äter VoH fyra mål av fem, ca.

Jag ställde samma fråga och fick veta att jag ska ge 5 % lever och 5 % njure räknat på den matvikten som är barf. Men att du inte behöver ge det varje dag utan det räcker med en gång i veckan. Jag ger inget annat än kött, ben och organ när de får barf-mål.

Mush som jag köper rekommenderas inte att värma eftersom då benrester stelnar och kan skada hunden.

Jag tar fram till några dagar och tinar i kylen och om det krisar har hunden lite mer terapi att få i sig de frusna bitarna :D

Mush som jag köper rekommenderas inte att värma eftersom då benrester stelnar och kan skada hunden.

Jag tar fram till några dagar och tinar i kylen och om det krisar har hunden lite mer terapi att få i sig de frusna bitarna :D

Nu värmer jag ju inte utan tinar i micron alltså på väldigt låg effekt, men man kan ju också tina i vatten.

Okej, jag har ju inte tänkt så långt eftersom min italienska varghund även äter dem frusna och då räcker de längre än de 2 sekunder som det tar annars att inta måltiden.

Liknande trådar

Hundhälsa Gjorde nyss en tråd om min allergihund som jag inte vet vad jag ska ta mig till med. Fick då rådet att börja BARFa och tänkte testa det...
Svar
13
· Visningar
1 827
Hundhälsa Jag kommer fram ur min Buke-dvala lite tillfälligt för vi ska bli med valp! :banana: En russkiy toy blir det, en mini-mini-hund med...
Svar
13
· Visningar
5 328
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Nu har det hänt mig ännu en gång, jag har fått en kräsen hund! :mad: Jag bytte från hans valpfoder, Doggy professional extra valp...
Svar
2
· Visningar
1 153
Senast: Misiaczek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023