Frågor- MH

QuickStar

Trådstartare
Ska göra ett MH men min vovve nu i augusti men jag har ett par frågor!

Läste på någon hemsida där det beskrevs hur det går till, där stod det att man skulle ha ett giltigt veterinär intyg att visa upp, menar dom vaccinationsintyg :confused: eller måste jag "besiktiga" hunden innan?

Dessutom så har jag klanthuvud glömt vaccinera hunden i år och måste nu gör om hela vaccinationen från början, måste hela vacc. vara helt klar för att jag ska få gör MH-testet eller räcker det med första alt. andra?

De menar nog vaccinationsintyg, aldrig hört att man måste visa upp ett veterinärintyg för att få vara med :confused:

Dessutom så finns det inget som heter grundvaccinering hos hund (om det inte är rabiesvaccinering), du behöver alltså bara ge en spruta minst två veckor innan aktiviteten du ska delta på. Det måste alltså ha gått minst två veckor efter att du vaccinerade men det räcker som sagt med bara den sprutan, sedan kan du köra på som vanligt dvs valpsjuka vart fjärde år och parvo vartannat år :)

Jag tyckte också det lät konstigt för det stod inget om vaccinationsintyg utan bara veterinärintyg men då är det bara vaccination då.

Jadu man lär sig nåt nytt varje dag! Jag var helt säker på att man gjorde likdant på hundar som på hästar, var ju själv väldigt lite när vi hade valp senast och min hund tog jag ju över när han var ett år så jag var ju inte med om vaccineringen nu heller! suck alltid är det något man fått om bakfoten men tack så mycket för svaren!

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 602
Övr. Hund Det här är ett "jag har aldrig varit såhär arg i hela mitt liv så jag måste skriva av mig"-inlägg. Long story kind of short: I början...
Svar
9
· Visningar
2 396
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Här tar jag för mig och skapar mig en egen tråd då jag sitter och klurar på en hel del frågor. Det poppar ständigt upp flera. :sneaky... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
8 731
Senast: Hyacinth
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
2 006
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka