Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ja då tar jag tag ordentligt EN gång. Jag tror att anledningen till att en häst int gör som den ska när man ber om det på direkten är brist på lyhördhet.Skrev detta ganska nyligen i en annan tråd men vill ge samma tips. Att köra "star och stopp" tekniken. Man rider alltså typ : fem steg skritt - halt , trav på direkten-halt, ryggning tre steg-galopp tio steg-halt etc etc..På så vis får man hästen att tänka "okej hon gör olika hela tiden bäst jag lyssnar" och lyhördheten vaknar till. Detta kan givetvis ta ett tag. Jag tror att lyhördhet är resultatet av intresse. Hästen vill veta vad som ska ske härnäst och går därför "beredd" på nästa moment vilket lätt "glöms bort" där man rider runt på tex en volt och filar på formen eller ngt liknande. När hästen är lyhörd är det sååååå mycket lättare att jobba med formen. Så enligt mig , first things first! Dvs det viktigaste först. Att kunna starta och stanna!
Ekonomi & Juridik
Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare.
Vi har en ponny sedan 3 år...
Hundavel & Ras Slår ett slag för Bedlington. Väldigt skönt att få fällfri hund som hälsar på med modern jämfört med när jag bodde med broderns Husky...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.