alice
Trådstartare
Sitter och filurar lite över tävlingsäsongen nästa år och funderar lite på att kanske lägga målet på en 1,20 debut i augusti. Det som gör att jag tvekar är min okunskap i/om galoppen. Jag har inte fått till avståndsbedömningen alls. Jag jobbar och jobbar, men får f*n inte till det! Har jag ett avstånd mellan två hinder på tex 21 m kan jag inte känna vilken galopp jag ska ha in för att få ett jämnt antal galoppsprång mellan hindren. Det känns liksom som en förutsättning för att öht gå upp på regional nivå. Som det känns just nu blir vi kvar på lokal nivå i all tid och evighet!
Visst, hästen kan detta med avståndsbedömning. Håller jag bara en bra galopp så taxerar hon själv utan problem och hoppar allt man styr på! Kapacitet för att starta 1,20 finns utan problem! Problemet är piloten.
Så, min fråga till er är: Handen på hjärtat! Hur många av er som tävlar regionalt, ponny el stor häst, kan detta med avståndsbedömning? Hur många kan "känna" galoppen och veta "nu måste jag korta liiiiite för detta kommer att bli lite trångt" och då korta lagom?
//Alice
Visst, hästen kan detta med avståndsbedömning. Håller jag bara en bra galopp så taxerar hon själv utan problem och hoppar allt man styr på! Kapacitet för att starta 1,20 finns utan problem! Problemet är piloten.
Så, min fråga till er är: Handen på hjärtat! Hur många av er som tävlar regionalt, ponny el stor häst, kan detta med avståndsbedömning? Hur många kan "känna" galoppen och veta "nu måste jag korta liiiiite för detta kommer att bli lite trångt" och då korta lagom?
//Alice