M
Moheed
Nu är jag ute på sadeläventyr igen och provar mig fram till något som förhoppningsvis fungerar i framtiden. Har tidigare varit lite tveksam till bomlöst, men när den ena bomsadeln efter den andra inte ligger 100 bra så... Nu har jag lånat en Barefoot av en kompis som lovordar den, samt jämfört den med ytterligare en Barefoot som en annan kompis också lovordar. Båda har varsin arab. MEN, nu är det ju så att för oss som har korta arabryggar så ställer ju allting som sticker ut utanför den verkliga sittytan till problem i form av uppruggad päls. Alltså: när jag sitter och skrittar på min häst och tittar bakom sadeln så ser jag ju hur den delen av sadeln plus padden som inte tyngs ned av min vikt rör sig över pälsen fram och tillbaka i takt med hästens rörelser. När jag sedan kommer hem och tar av sadeln så är ju pälsen jätteskavd just där bakom sadeln bara efter första ritten. Hur skall det bli framöver? Blir det bara värre och värre? Är detta nåt man kan bortse ifrån som hästen inte kommer att ta skada av? För övrigt så ligger sadeln jättebra och anläggningsytan är lagom till just honom. Någon mer som har detta problem och hur har ni löst det i så fall (om ni gjort det? ) HJÄLP! Jag vill att detta ska fungera!