fråga om welsh cob

P

Perney

Hej. jag har ett welsh cob sto som är 16 år gammal. I vintras fick hon kvickdrag, hade svårt att andas och hade grova hostningar, vi bytte sedan miljö ifall det kunde ha varit för någonting i stallet, och efter ett par veckor var hon bra igen:)
Jag har sedan hört att welsh cobar har känsligare luftrör än andra raser.
Så min fråga är ifall någon vet att det stämmer?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: fråga om welsh cob

Att just welsh cob skulle vara en ras med känsligare luftrör än andra hästar har jag aldrig hört om. Skulle dock kunna tänka mig att det gäller importerade hästar. Tror däremot inte att det är så stor skillnad på luften i england o i sverig

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst (Irish cob) står uppstallad i Frankrike. Hästarna är inne på natten över vintern och ute 24/7 på sommaren. Det har varit...
Svar
3
· Visningar
1 148
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Ja, hur gör man egentligen? Det finns nog många både säljare och köpare här inne som kanske har svar. Jag vill och behöver ha en ny...
2
Svar
31
· Visningar
4 292
Senast: Kiwifrukt
·
P
Hästvård Hej. jag har ett welsh cob sto som är 16 år gammal. I vintras fick hon kvickdrag, hade svårt att andas och hade grova hostningar, vi...
Svar
3
· Visningar
823
Senast: Perney
·
C
Hästhantering Hej! Det är såhär att jag har ett 4årigt sto (egen uppfödning). Ska försöka förkorta historien något. Hon har gått i lösdrift större...
Svar
13
· Visningar
1 584
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama