Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mom 227
På tävlingsplatsen får hästen/ponnyn arbetas endast av den/de som skall starta den på
meetinget. I samband med ritten får ekipage ej ledas in på eller ut från tävlingsbanan.
Medtagande av headset eller liknande in på tävlingsbanan är ej tillåtet.
Ryttare får ej mottaga hjälp sedan han startat (inridning vid A), vare sig han begärt
det eller ej.
Överträdelse mot ovanstående regler medför uteslutning ur klass/klasser.
Detta kan ju tolkas väldigt olika, räknas skritta fram hästen på långa tyglar på en äng bredvid framridningsbanan som att "arbeta" hästen? isåfall borde jag nog har blivit utesluten några gånger
Mom 227
På tävlingsplatsen får hästen/ponnyn arbetas endast av den/de som skall starta den på
meetinget. I samband med ritten får ekipage ej ledas in på eller ut från tävlingsbanan.Medtagande av headset eller liknande in på tävlingsbanan är ej tillåtet.
Ryttare får ej mottaga hjälp sedan han startat (inridning vid A), vare sig han begärt
det eller ej.
Överträdelse mot ovanstående regler medför uteslutning ur klass/klasser.
Detta kan ju tolkas väldigt olika, räknas skritta fram hästen på långa tyglar på en äng bredvid framridningsbanan som att "arbeta" hästen? isåfall borde jag nog har blivit utesluten några gånger
Ja det är ok vad jag vet. Har själv lett min tränare ända från framridningen och inte släppt förrän precis före dörren
det eller ej.
Men om 2personer får rida samma häst i samma klass,så då borde säkert nån annan kunna rida och värma upp hästen..