fråga om avmaskning

N

nicolee

Hur ser man på hästen att den ev har mask? förutom att den tappar glansen i pälsen och går ner i vikt.

Sv: fråga om avmaskning

det vet jag. men man kan se om hästen har mask men jag undrade om det fanns fler sätt än det jag har skrivit

Andra symptom som KAN uppstå (hästen kan alltså ha mycket mask utan några som helst symptom) är kolik, dålig päls, "pälstuffsar" kvar vid fällning, svullna leder, bukighet, diarree, avmagring, svårt att hålla vikten.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 430
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: Bamburine
·
Hästvård Måste få lite feedback och höra om nån har några liknande erfarenheter. Min häst som blir 6 år i år visade sig ha mask, 600 på lilla...
Svar
5
· Visningar
746
Senast: lundsbo
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 022
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka