Fråga angående löpning

J

jamjam

Hej!
Kul att du tittar på min fråga.:)
Jag är en rätt nybliven ägare till en Brittisk korthårs hona som är sju månader. Min fråga är: När brukar den här rasen börja löpa och hur vet man säkert att de löper? Min "Britta" är rätt pratsam av sig och vill gärna bli kliad och klappad 24h/dygn, så hur vet jag säkert då?
Tacksam för alla svar. Och du, sätt gärna in en bild på din katt det är ju så trevligt med lite kattbilder eller hur?

Sv: Fråga angående löpning

Hon kommer börja skrika och åla sig runt. När du klappar henne på rumpan kommer hon vika svansen åt sidan, krypa ihop med framdelen a la armhävningar och verkligen visa att hon är redo. En löpande hona är rent ut sagt pinsamt pervers :o

Hon kan börja när som, min gråa löpte första gången vid 6,5 månad, men det kan ha varit ett "förlöp". Sen tog det nog 1,5 månad till innan hon verkligen var igång regelbundet.

Sv: Fråga angående löpning

Vad bra att du finns och kan svara på alla mina frågor:rofl: Tack!

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Trodde aldrig i mitt liv att jag skulle skriva ett enda ord i Bukefalos Kattforum - men nu händer det! Jag har aldrig varit så...
2
Svar
25
· Visningar
2 848
Senast: Puffindog
·
Övr. Katt Helt oväntat har jag blivit med katt, en alldeles underbar liten kille på ca 10 veckor (och 700 g vilket väl är ganska lite?), och jag...
2
Svar
26
· Visningar
4 676
Senast: Pazuzu
·
J
Katthälsa Hej alla kattkunniga vänner! V har i snart 2 år haft en hittekatt (kastrerad kille) som allt gått fina fisken med! Inga problem där...
Svar
4
· Visningar
4 896
Senast: bengeten
·
Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 909
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama