fråga ang travselar..

Sv: fråga ang travselar..

Till speedcarten använder dom flesta kortbrösta!:idea:

För att ha jobbat i två proffs-stall så måste jag säga att ditt minne är lite dåligt..;)

Fast vad jag lyckades läsa ut så skrevs det inget om vad som används i travstallen utan mer vad som skribenten personligen tycker kan vara en bättre lösning...

Ok!

Skribenten anser alltså att flera hundra tusen användare har fel och förespråkar därför en annan användning än den som anses lämplig och dessutom gjord för ändamålet!

Ok, då förstår jag!:D

Då kan jag passa på att förespråka en dressyrsadel till hoppning!

Därefter önskar jag en GOD JUL och skickar kramar till alla!:bump:

Ok!

Skribenten anser alltså att flera hundra tusen användare har fel och förespråkar därför en annan användning än den som anses lämplig och dessutom gjord för ändamålet!

Ok, då förstår jag!:D

Då kan jag passa på att förespråka en dressyrsadel till hoppning!

Därefter önskar jag en GOD JUL och skickar kramar till alla!:bump:

I travstallen används utrustningen för att gå fort. Det gör den inte hos andra som nöjeskör.
Skillnad??? JA!

Om en speedcart har en låg tyngd och där en långbrösta inte gör så "mycket nytta", vad är skillnaden om du kör ett lugnt träningspass med travhästen mot att du fritidskör?

Amerikanarna som utvecklade utrustningen använder sig mycket av en träningsfilosofi där hästarna får skritta på långa tömmar i timmar...

Så det där får du utveckla!:)

Va????? Vad har det med det citatet att göra och långbrösta har jag aldrig använt i mina tre proffsstall. däremot massor med trissor och linor som är ett mycket bättre alternativ än att sätta fast bröstan i skakeln=skitsele från hööks eller var nu folk köper dem.
I Norrland har de fattat det där med svängel, men skåningar kör oftast med kortbröstan fastsatt i skakeln/däckeln. Man kan ju undra vad de tror att den gör för nytta då, merän ger skav på bröstet?
Minnet är det absolut inget fel på. Och tunnelseende har jag inte heller. det som setts sitter som berget, men nu kan jag iallafall sova på nätterna utan att skrikande sätta mig upp och ropa efter en djurskyddsinpektör. *skojar såklart*

Va????? Vad har det med det citatet att göra och långbrösta har jag aldrig använt i mina tre proffsstall. däremot massor med trissor och linor som är ett mycket bättre alternativ än att sätta fast bröstan i skakeln=skitsele från hööks eller var nu folk köper dem.
I Norrland har de fattat det där med svängel, men skåningar kör oftast med kortbröstan fastsatt i skakeln/däckeln. Man kan ju undra vad de tror att den gör för nytta då, merän ger skav på bröstet?
Minnet är det absolut inget fel på. Och tunnelseende har jag inte heller. det som setts sitter som berget, men nu kan jag iallafall sova på nätterna utan att skrikande sätta mig upp och ropa efter en djurskyddsinpektör. *skojar såklart*
JA, se dessa skåningar...:eek:

Jag har ju den intressanta situationen att jag tappat precis all ork att göra klart mitt "riktiga" körekipage... så jag kör för närvarande med travsele, lätt rockard och långbrösta.

Världens tyngsta kallblods"travare"???

KrTom041.jpg

Fungerar alldeles utmärkt, hästen är pigg och glad och villig - ser alltid glad ut och verkar inte ha några synpunkter på utrustningen. Så nog kan det vara en lösning allt. Jag brukar också kliva ur om det är lite brantare backar men vanliga med och motlut sitter jag kvar i vagnen i. Kör jag ensam kliver jag sällan ur, då ska det vara en REJÄL backe i så fall (vill inte gärna kliva ur då av säkerhetsskäl, tänk om jag skulle tappa honom, det blir ju en annan sak om en person går vid huvudet och en går bakom med tömmarna).

Min häst vill gärna galoppera dock, varför ska jag inte låta honom göra det? Blir travselen helt galen i galopp?

:bow::bow: Vackra Tom!

Liknande trådar

Körning Har jobbat med trav i en massa år förr men blivit mer och mer intresserad av körning. Körde in min islänning förra året men känner när...
Svar
1
· Visningar
1 768
Senast: agtatoon
·
Körning Jag ska köpa mig en inkörd häst (vill ha en bruksnordsvensk) och håller på och funderar på vilken utrustning som ska inhandlas. Den...
Svar
4
· Visningar
1 424
Senast: trassel
·
Körning Vi har ett russ som går på travet och tanken är nu att han äntligen ska få en ordentlig sele att dra rockarden med här hemma. Vår tanke...
Svar
9
· Visningar
2 900
Senast: Rea
·
Trav Hej! Jag har en liten travare hemma. Han är 19år idag och har gått som ridhäst de senaste 7åren. han är en sk lycklig pensionär med...
Svar
12
· Visningar
2 173
Senast: Alfred
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka