V

vigmir

Har lite frågor om fotskabb
Hur många dagar efter switchbehandling kan man se något resultat? Hur vanligt är det att hästen är halt? När kan man göra en ny behandling med switch, är det 5 veckor? Finns det något sätt som man kan hjälpa dem linda klådan?:confused:

Jag behandlade min häst med switch i fredags då även en kur med finadyne påbörjades

Sv: Fotskabb

Mig veterligen blir hästar inte halta av skabb? Såvida de inte har kliat upp JÄTTEsår och kanske markerar pga det då?

Sv: Fotskabb

Han är inte jättehalt kanske 1 grad. Hältan kommer nog av svullnaden - som kommer av skabben.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 755
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Hur har ni mått efter skrapning? Skrapning kan ju utföras av olika anledningar. När jag försöker läsa om andras erfarenheter efteråt...
Svar
2
· Visningar
645
Senast: julgrisen
·
Hästvård Hästen i fråga har en muskelbristning på en bröstmuskel. På samma sida är en ryggmuskel (Serratus) överansträngd och osteopat menar att...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 239

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat