Fotskabb på hbl

Angel

Trådstartare
Hagkompisen (kbl) till min häst misstänks ha fotskabb men vet hittar inget och hon visar inte direkt några mer symptom än lite krustor. Dock tycker jag att min (hbl) blivit rätt "stampig" när hon står i gången. Trodde först det bara var irritation på flugorna men nu finns det inga flugor kvar fast stampandet fortsätter.
Båda hästarna kommer att behandlas eftersom det inte finns så mycket annat det kan vara men enligt det jag hittat så visar lätta hästar sällan några symptom om dom har fotskabb mer än att dom blir mellanvärdar.

Är jag bara hästhypokondriker eller är det någon med en lättare modell på häst som har ni vet/tror har haft fotskabb och fått någon reaktion på det?

Sv: Fotskabb på hbl

Vet fler korthåriga som haft det och deras symtom har oftast visat sig just med stampningen och i vissa fall att de fått sämre kvalite på pälsen över lag men de har sällan fått krustor och sår som många håriga raser även får.

Liknande trådar

Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
901
Senast: Murray
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 980
Senast: Lavinia
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 115
Senast: super
·
Hästvård Har sett konstiga fläckar på hals och bakom öron på ett par av våra hästar. Som en äggsamling??:confused: 😶men det är som hårda smulor...
Svar
13
· Visningar
1 436
Senast: Livi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka